Επιχειρήσεις

Κλείνει η Pop Market, αναλαμβάνει η Wolt τους πελάτες της

Με μια ανακοίνωση εμπορικής συνεργασίας μεταξύ Wolt και Pop Market έγινε γνωστό χθες ότι η Pop Market σταματά τη λειτουργίας της και ότι από τις 25 Οκτωβρίου, οι μέχρι σήμερα πελάτες της δεύτερης, θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τα ψώνια τους μέσω του Wolt Market.

Μέσω της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, επιτυγχάνεται η ομαλή μετάβαση των μέχρι πρότινος πελατών της Pop στο Wolt Market, ενώ παράλληλα μέρος του εξοπλισμού της Pop μεταβιβάζεται στο Wolt Market. Την ίδια στιγμή, οι πρώην καταναλωτές της Pop Market που επιλέγουν το Wolt Market για τα ψώνια τους, επωφελούνται, μέσα από προσφορά με ειδικό κουπόνι, κερδίζοντας δώρο €6 + €6 στις 2 πρώτες αγορές τους.

Οι απαρχές του Q-Commerce Startup και οι μεγάλες επενδύσεις

Η Pop Market ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Οκτώβριο του 2021 αποτελώντας μία από τις πρώτες πλατφόρμες στην Ελλάδα στο χώρο του Quick Commerce που κατάφερε να πραγματοποιήσει παραδόσεις ειδών σουπερμάρκετ σε λιγότερο από μισή ώρα από τη παραγγελία από δικές της αποθήκες.

Η Pop Market ιδρύθηκε από τον Τάκη Μαλαβέτα και τον Νικ Τελέκι και το μοντέλο της βασίστηκε στην ανάγκη για εύκολη και γρήγορη ηλεκτρονική παραγγελία οποιουδήποτε προϊόντος, όποια ώρα επιθυμεί ο πελάτης. Όπως προαναφέραμε η εταιρεία ήταν από τις πρώτες που ανέπτυξε ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους (dark stores) ειδών σουπερμάρκετ τα οποία παραλαμβάνονται από τους διανομείς της Pop και αποστέλλονται στους χρήστες εντός 15-20 λεπτών.

Η Pop Market είχε σηκώσει μέχρι σήμερα 8,5 εκατομμύρια δολάρια από ξένους επενδυτές αλλά και ελληνικά funds, όπως για παράδειγμα η Genesis Ventures, και η αγορά που δραστηριοποιείται είναι αυτή του Quick Commerce, μια αγορά η οποία εκτοξεύτηκε επιχειρηματικά και επενδυτικά παγκοσμίως την περίοδο των lockdown της πανδημίας.

Στην Ελλάδα ο χώρος είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός μια και από τη μια πλευρά είχαμε την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών καταστημάτων των σουπερμάρκετ, ακόμα και από εταιρείες όπως η Σκλαβενίτης, αλλά και την εισαγωγή στο χώρο των efood και Wolt οι οποίες επενδύουν και στην ανάπτυξη αποθηκών ειδών σουπερμάρκετ στις μεγάλες πόλεις και πήραν όπως ήταν αναμενόμενο μεγάλο μερίδιο της ελληνικής αγοράς Quick Commerce.
Παράλληλα και η Instashop είναι στον ίδιο χώρο μαζί με το e-fresh, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι efood και Instashop ανήκουν στον μεγάλο παγκόσμιο παίκτη στο χώρο του delivery φαγητού και ειδών σουπερμάρκετ, Delivery Hero, με το efood να αφομοιώνει μέσω εξαγορών άλλους ελληνικούς παίκτες στο χώρο όπως για παράδειγμα η Delivery.gr, e-kioskys, deliveras.gr.

“Η αβεβαιότητα στην αγορά του λιανεμπορίου δημιούργησε αμφιβολίες όσον αφορά τις προοπτικές ταχείας ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου με αποτέλεσμα η διοίκηση να αποφασίσει να εξετάσει ευκαιρίες σε άλλους τομείς δραστηριοποίησης” σύμφωνα με τον Τάκη Μαλαβέτα, ιδρυτή της εταιρείας σε δηλώσεις του στο cnn.gr.

Η παγκόσμια αγορά Quick Commerce

Το λεγόμενο γρήγορο εμπόριο είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά που προβλέπεται να φτάσει σε κύκλο εργασιών άνω των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2027, με CAGR 13,11% από το 2023 έως το 2027. Η αγορά επηρεάζεται θετικά από τη μετατόπιση της συμπεριφοράς των καταναλωτών προς τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων, η οποία οδήγησε σε επενδύσεις σε υποδομές εφοδιαστικής, όπως κέντρα εκπλήρωσης και δίκτυα παράδοσης.
Η αγορά κυριαρχείται από μεγάλους παίκτες όπως οι goPuff, Delivery Hero και Gorillas και ενώ πρόκειται για ένα εξαιρετικά επεκτάσιμο επιχειρηματικό μοντέλο, απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε κτίρια, εξοπλισμό, απόθεμα και προσωπικό για κάθε επιπλέον νέο κατάστημα.
Το γρήγορο εμπόριο αντιμετωπίζει μια οικονομική πρόκληση λόγω τις σχετικά υψηλότερων τιμών που χρεώνει στα προϊόντα και φυσικά επηρεάζεται τόσο από τις εκάστοτε οικονομικές συνθήκες και ειδικά τον πληθωρισμό όσο και από τον ανταγωνισμό, όπου είναι έντονος. Οι εταιρείες του χώρου χρειάζονται μεγάλες και συνεχόμενες επενδύσεις για να καταφέρουν να παραμείνουν στην αγορά στην οποία αναμένεται να μείνουν 2-3 μεγάλοι παίκτες σε κάθε χώρα.

close menu