Υποδομές

Κων/νος Κυρανάκης: Σε 3 μήνες θα υπάρχει σύστημα εντοπισμού τρένων διαθέσιμο για όλους τους πολίτες

Στις άμεσες ενέργειες που θα προωθήσει το υπουργείο για την ασφάλεια των μετακινήσεων με τρένο αλλά και στην ανάγκη για δίκαιη και αυστηρή αξιολόγηση των εργαζομένων στον ΟΣΕ έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και  Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε παρουσία του σε τηλεοπτική εκπομπή.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, «Σε τρεις μήνες, θα λειτουργεί πανελλαδικά ένα ενιαίο σύστημα εντοπισμού των τρένων με ακρίβεια πέντε εκατοστών», πρόσθεσε. «Ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκεται το τρένο που παίρνει το παιδί του». Ταυτόχρονα ανέφερε ότι προωθείται:

  • Ψηφιακή καταγραφή ενεργειών και παραβάσεων, κατ’ εφαρμογή και σχετικής σύστασης της Ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων.
  • Ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ώστε να ασκεί ουσιαστικό και διαρκή έλεγχο.

«Υπάρχει σήμερα ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης, αλλά δεν επαρκεί. Ένα μικρό λάθος που δεν εντοπίζεται εγκαίρως μπορεί να προκαλέσει ένα μεγαλύτερο και μετά να έχουμε αλυσιδωτές συνέπειες. Χρειαζόμαστε νέα εργαλεία», δήλωσε.

«Αυτοί που κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται»

«Η αποστολή μας είναι να φροντίσουμε να μηδενίσουμε την πιθανότητα του να ξανασυμβεί το απευκταίο. Να μην ξανα συγκρουστούν τρένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Πρέπει ο σιδηρόδρομος να λειτουργήσει με περισσότερη ασφάλεια. Να έχουμε μια συνεχή βελτίωση ώστε να μπορέσει να αποκατασταθεί το κενό εμπιστοσύνης μεταξύ κοινωνίας και σιδηροδρόμου, αυτή η ανοιχτή πληγή».

Ο υπουργός έκανε λόγο για δύο βασικούς πυλώνες: το ανθρώπινο δυναμικό και την τεχνολογία. «Ούτε ο άνθρωπος μόνος του, ούτε η τεχνολογία μόνη της αρκεί. Χρειαζόμαστε τον συνδυασμό τους».

Σε ό,τι αφορά το σκέλος του ανθρώπινου δυναμικού, ανακοίνωσε την πρόθεση αυστηροποίησης των αξιολογήσεων: «Η αξιολόγηση θα γίνεται με πρότυπα στρατιωτικής εκπαίδευσης. Γι’ αυτό θα συνεργαστούμε με το ΓΕΑ. Να μην ξανά υπάρξουν οι διάλογοι της ντροπής που ακούσαμε τις προηγούμενες ημέρες στα ηχητικά. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι πως όταν διαχειρίζεσαι ανθρώπινες ζωές, χρειάζεται πειθαρχία και απόλυτη ετοιμότητα».

Παράλληλα, προανήγγειλε νέο πειθαρχικό δόγμα μέσα από το επερχόμενο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ:

  • • Στο πρώτο σοβαρό σφάλμα, απομάκρυνση από τη θέση για επανεκπαίδευση
  • • Στο δεύτερο, αυστηρή προειδοποίηση και επανάληψη της επανεκπαίδευσης με ακόμη αυστηρότερους όρους.
  • • Στο τρίτο, απόλυση.

Για τα νέα συστήματα ασφαλείας

«Υπάρχει σήμερα ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης, αλλά δεν επαρκεί. Ένα μικρό λάθος που δεν εντοπίζεται εγκαίρως μπορεί να προκαλέσει ένα μεγαλύτερο και μετά να έχουμε αλυσιδωτές συνέπειες. Χρειαζόμαστε νέα εργαλεία», δήλωσε.

  • Ανέφερε ότι προωθείται:
  • • Ψηφιακή καταγραφή ενεργειών και παραβάσεων, κατ’ εφαρμογή και σχετικής σύστασης της Ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων.
  • • Ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ώστε να ασκεί ουσιαστικό και διαρκή έλεγχο.

«Σε τρεις μήνες, θα λειτουργεί πανελλαδικά ένα ενιαίο σύστημα εντοπισμού των τρένων με ακρίβεια πέντε εκατοστών», πρόσθεσε. «Ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκεται το τρένο που παίρνει το παιδί του».

Για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και το ανθρώπινο δυναμικό

Αναφερόμενος στο υπάρχον προσωπικό, ο υπουργός ανέφερε πως από τα 1.350 άτομα που εργάζονται στον ΟΣΕ, τα 800 είναι με σύμβαση παροχής υπηρεσιών – εκτός ΑΣΕΠ.

  • Στο πλαίσιο της νέας πολιτικής και σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο:
  • • Προωθείται η ίδρυση νέας ανώνυμης εταιρείας με εταιρική δομή
  • • Συγχωνεύονται ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και άλλοι φορείς
  • • Στόχος είναι η στελέχωση με προσωπικό από την αγορά, με αυξημένα επαγγελματικά κριτήρια και διαφάνεια

Για τις επενδύσεις και τις σιδηροδρομικές εταιρείες

«Η Hellenic Train δεν είναι η μόνη εταιρεία που λειτουργεί στο ελληνικό δίκτυο. Κάθε επενδυτής που πληροί τις προϋποθέσεις μπορεί να φέρει δικά του τρένα. Εμείς θέλουμε να λειτουργούν στο δίκτυο μας καινούργια τρένα. Αυτό είναι κάτι που το ζητάμε ήδη από την Hellenic Train».

Για την εκπαίδευση

«Ήδη σχεδιάζεται και θα φτιαχτεί στην Ελλάδα ένα υπερσύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης με προσομοιωτές για σταθμάρχες και μηχανοδηγούς. Πρέπει να εκπαιδεύονται ρεαλιστικά, όπως θα λειτουργούν με χρονική πίεση, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται σενάρια κρίσης, με ψυχολογική πίεση και να είναι έτοιμοι όταν πρέπει», ανέφερε.

close menu