Τεχνολογίες

Κυρ. Πιερρακάκης: Τι είναι το πιστοποιητικό αλγοριθμικής σκέψης και για ποιούς προορίζεται

Το Πιστοποιητικό θα μπορούν να το λαμβάνουν οι απόφοιτοι Γυμνασίου και το οποίο θα πιστοποιεί τις γνώσεις τους όχι σε επίπεδο χρήσης υπολογιστών, αλλά σε επίπεδο αλγοριθμικής σκέψης και κώδικα

Την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, έκανε δυο αναφορές για το «Πιστοποιητικό που θα αναγνωρίζει τη γνώση αλγορίθμων» και θα παρέχεται δωρεάν από τα σχολεία.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, ο υπουργός Παιδείας  δεν παρέλειψε να κάνει εκτενή αναφορά στην έλλειψη προσωπικού στον τομέα ΤΠΕ, τονίζοντας ότι θα πρέπει να μπει η αλγοριθμική σκέψη στα προγράμματα σπουδών με αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη θεμελίωση της αλγοριθμικής – μαθηματικής σκέψης στα σχολεία από μικρή ακόμα ηλικία, σημειώνοντας ταυτόχρονα: «Πρέπει να υπάρχει από τα σχολεία ένα πιστοποιητικό, , το οποίο θα παρέχεται δωρεάν, ώστε να ακολουθηθούν νέα προγράμματα σπουδών και να μεγεθυνθούν τα τμήματα σπουδών των σχολών ΤΠΕ».

Λίγα 24ωρα αργότερα σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής» ο υπουργός μίλησε, ανάμεσα σε άλλα, για την ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στο σχολείο και το πιστοποιητικό δεξιοτήτων, το οποίο θα πιστοποιεί γνώσεις σε επίπεδο αλγοριθμικής σκέψης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η χώρα παρουσιάζει χαμηλό ποσοστό πληροφορικών σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με μόλις το 2,4% του ανθρωπίνου δυναμικού να απασχολείται στον τομέα αυτό. Για να αντιμετωπιστεί αυτή η έλλειψη, προτείνει μια εθνική στρατηγική που περιλαμβάνει μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα μέτρα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στα μακροπρόθεσμα μέτρα, αναφέρεται η ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στο σχολείο, συνοδευόμενη από ένα νέο βιβλίο πληροφορικής και την ανάπτυξη ενός πιστοποιητικού δεξιοτήτων για τους αποφοίτους Γυμνασίου, που θα πιστοποιεί τις γνώσεις τους σε αλγοριθμική σκέψη και κώδικα.

Σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο, η στρατηγική επικεντρώνεται στις σπουδές πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη του Συνδέσμου Εταιριών Πληροφορικής έδειξε ότι μέχρι το 2030 η Ελλάδα θα χρειάζεται 16.000 πληροφορικούς ετησίως, ενώ σήμερα «παράγονται» μόνο οι μισοί. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, προτείνεται η αύξηση των σχετικών τμημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος, τα βραχυπρόθεσμα μέτρα περιλαμβάνουν προγράμματα επανεκπαίδευσης (reskilling) για ανθρώπους που σήμερα δεν είναι πληροφορικοί, ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες που βρίσκονται σε ζήτηση από την αγορά εργασίας.

close menu