Με αύξηση που άγγιξε το 10% ολοκληρώθηκε το οικονομικό έτος 2023 για τη Westnet, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου και της εταιρείας κατά τη χρήση του 2023 παρουσιάστηκαν αυξημένα κατά 9% και 10%, αντίστοιχα, όσον αφορά τις πωλήσεις, με την εταιρεία να σημειώνει στην οικονομική έκθεση πως πρόκειται για αποτέλεσμα του νέου πλάνου που έχει υιοθετηθεί. Συγκεκριμένα, ο τζίρος ξεπέρασε τα 120,3 εκατ. ευρώ. «Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η εταιρεία κατάφερε για άλλη μια χρονιά να διατηρήσει τη θέση της ως ένας εκ των μεγαλύτερων διανομέων στην ελληνική αγορά, παρά την αβεβαιότητα λόγω των πολέμων και να διατηρήσει τη παρουσία της στις αγορές εξωτερικού όπου πραγματοποίησε το 2023 το 23% των ετήσιων πωλήσεών της (έναντι 26% το προηγούμενο έτος), με αποτέλεσμα να υπάρχει ικανοποιητική εισροή κεφαλαίων, προερχόμενα από εισπράξεις από πελάτες εξωτερικού και οι οποίες δύνανται να χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή προμηθευτών εξωτερικού», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση. Το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 20% και 23%, αντίστοιχα, σε επίπεδα ομίλου και εταιρείας, από 11 εκατ. ευρώ το 2022 σε 13 εκατ. ευρώ το 2023 για τον όμιλο και από 10 εκατ. ευρώ το 2022 σε 13 εκατ. ευρώ το 2023 για την εταιρεία.
Τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) αυξήθηκαν στον όμιλο από 40.507 ευρώ το 2022 σε 1.698.431 ευρώ το 2023 και στην εταιρεία από 301.236 ευρώ το 2022 σε 2.045.169 ευρώ το 2023.Η εταιρεία κατέγραψε για ακόμη μια χρονιά ζημιές. Οι ζημιές προ φόρων αυξήθηκαν στον όμιλο από 1.325.043 ευρώ το 2022 σε 1.581.447 ευρώ το 2023, ενώ στην εταιρεία παρουσία-σαν βελτίωση από 1.637.513 ευρώ το 2022 σε 1.519.816 ευρώ το 2023.
Τα επιτεύγματα του 2023
Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει στην οικονομική έκθεση πως η Westnet το 2023 κατόρθωσε:
- Να εκτελέσει σημαντικά έργα στον τομέα του ΙΤ μαζί με στρατηγικούς συνεργάτες • Να λανσάρει με επιτυχία τις αντλίες θερμότητας AUX, αποκτώντας σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά
- Να αναπτύξει σημαντικά το πελατολόγιό της στον κλιματισμό μέσα στο εξειδικευμένο δίκτυο
- Να ξεκινήσει τη δραστηριότητά της στον τομέα των οικιακών φωτοβολταϊκών συστημάτων
- Να αναπτύξει νέες στρατηγικές συνεργασίες με key accounts στην κατηγορία των καταναλωτικών μπαταριών, σε χώρες της Ευρώπης
- Να αναπτυχθεί στην κατηγορία του LED φωτισμού σε Ελλάδα, Κύπρο και Πολωνία
- Να αναπτύξει σημαντικά τα private labels Kydos (κατηγορία TV) και Omnys (κατηγορία MDA)
- Να αναπτυχθεί στην κυπριακή αγορά σε όλες τις κατηγορίες
- Να ενισχύσει το ανθρώπινο δυναμικό με έμπειρα στελέχη με υψηλή τεχνογνωσία.
Οι προοπτικές για την συνέχεια
Οι προοπτικές της εταιρείας για την επόμενη χρήση (01/01/2024 – 31/12/2024) προβλέπονται θετικές, κάτι το οποίο βασίζεται στους παρακάτω άξονες:
- Ανάπτυξη νέων προϊοντικών κατηγοριών στον τομέα των Consumer Goods
- Περαιτέρω ανάπτυξη των own brands
- Προώθηση των b2b vertical λύσεων για εξειδικευμένες αγορές
- Εστίαση σε στρατηγικές συνεργασίες με προμηθευτές και πελάτες
- Διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων και είσοδος σε νέα κανάλια
- Εστίαση σε προϊόντα με υψηλή κερδοφορία
- Ανάπτυξη του δικτύου στην κατηγορία του led φωτισμού στηριζόμενοι στη συνεργασία ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος Toshiba LED Lighting στην Ευρώπη
- Συνεχής ανάπτυξη στην κατηγορία των καταναλωτικών μπαταριών σε νέους πελάτες και νέες αγορές
- Ενδυνάμωση των καναλιών στην Πολωνία, με διεύρυνση των σημείων πώλησης για μπαταρίες και φωτισμό
- Περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά του κλιματισμού, στηριζόμενοι στη συνεργασία με την AUX ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος
- Προώθηση των ολοκληρωμένων ενεργειακών λύσεων για την επίτευξη της ενεργειακής αυτονομίας σπιτιών και επιχειρήσεων
- Επένδυση στην τεχνική εκπαίδευση των επαγγελματιών του κλάδου
Σημειώνεται πως, η Westnet έχει παρουσία με γραφεία σε 3 χώρες, Ελλάδα, Κύπρο και Πολωνία, ενώ έχει αναπτύξει ένα διευρυμένο δίκτυο εξαγωγών σε πάνω από 60 χώρες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική