Οικονομία

Μεγάλη μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάρτιο

Περιορισμένος ήταν ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία στον δείκτη οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα τον Μάρτιο, αλλά υποχώρησε σημαντικά η καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) στην Ελλάδα μειώθηκε στις 113,2΄μονάδες από 114,0 τον Φεβρουάριο.

Στην Ευρωζώνη και την ΕΕ, ο δείκτης μειώθηκε 5,4 και 5,3 μονάδες στις 108,5 και 107,5 μονάδες, αντίστοιχα, κυρίως λόγω της μεγάλης πτώσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αλλά και σημαντικής υποχώρησης της εμπιστοσύνης στους τομείς της βιομηχανίας και του λιανικού εμπορίου.

Στην Ελλάδα, η εμπιστοσύνη στον βιομηχανικό τομέα αυξήθηκε στις 11,3 από 9,8 μονάδες, ενώ βελτιωμένη ήταν η εικόνα και στον κατασκευαστικό τομέα, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις -3,7 από -6,6 μονάδες.

Αντίθετα, μειώθηκε η εμπιστοσύνη στους τομείς των υπηρεσιών (στις 37,7 από 43,2 μονάδες) και του λιανεμπορίου (στις 8,1 από 10,0 μονάδες), ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη έκανε βουτιά στις -46,6 από -39,5 μονάδες.

close menu