«Σε ένα περιβάλλον συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού, όχι απλά υπερασπιστήκαμε τη θέση μας αλλά φέραμε και νέους συνδρομητές τόσο σε τηλεόραση όσο και σε τηλεφωνία και internet» ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με αναλυτές, χαρακτηρίζοντας τις πιέσεις που ασκήθηκαν στη μετοχή «προσωρινές».
Σε ότι αφορά στην πτώση των εσόδων που καταγράφηκε σημείωσε ότι οφείλεται στην μείωση του wholesale αλλά και στην μείωση του τομέα του ICT, δεδομένου ότι κάποια έργα φρέναραν λόγω εκλογών, ενώ άλλα αναθεωρήθηκαν λόγω φυσικών καταστροφών που συνέβησαν στη χώρα κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Ωστόσο, από τον Οκτώβριο τα ψηφιακά έργα μπαίνουν και πάλι σε τροχιά κι αναμένεται να δώσουν ισχυρή ώθηση τόσο κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους όσο και τον επόμενο χρόνο, δεδομένων και των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης.
«Στις αρχές της χρονιάς ξεκίνησε ένας πόλεμος τιμών από πλευράς των ανταγωνιστών μας, ο οποίος συνοδεύτηκε από εντατικές προωθητικές πρωτοβουλίες. Το δικό μας marketing team παρακολούθησε την αγορά, κατέγραψε την ανταπόκριση των πελατών και σχεδίασε τις δικές μας πρωτοβουλίες για να ανταποκριθεί στην πρόκληση. Στόχος μας ήταν να διασφαλίσουμε την εμπειρία των πελατών μας χωρίς να κανιβαλίσουμε την αγορά. Ο στόχος επετεύχθη και οι πρωτοβουλίες απέδωσαν καρπούς. Όχι μόνο δεν χάσαμε μερίδιο, αλλά καταφέραμε να αυξήσουμε την συνδρομητική μας βάση και να υπερασπιστούμε την ποιότητά μας» απάντησε ο επικεφαλής του ΟΤΕ ερωτηθείς για τον ανταγωνισμό. Όπως υπογράμμισε, συνέπεια του ανταγωνισμού, οι δαπάνες για μάρκετινγκ το γ’ τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 5 εκατ. ευρώ. Απέφυγε ωστόσο να απαντήσει στο αν η εν λόγω προωθητική πολιτική θα συνεχιστεί, τονίζοντας ότι η όποια απόφαση θα εξαρτηθεί από τις ευρύτερες συνθήκες της αγοράς. «Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το πλάνο μας δούλεψε και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος δε, ο επικεφαλής του ΟΤΕ, σημείωσε μεν ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν οι τιμές στα υπάρχοντα συμβόλαια, άφησε όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις σε νέους συνδρομητές, δεδομένων των συνεχιζόμενων πληθωριστικών πιέσεων κι ανατιμήσεων. «Οι αποφάσεις για τους νέους συνδρομητές λαμβάνονται ανά περίστασή» επεσήμανε.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΤΕ «καταγράφηκε πρόοδος στους περισσότερους κλάδους δραστηριότητας του ομίλου και επιβεβαιώθηκε το γεγονός ότι ο Όμιλος βρίσκεται στο σωστό δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη και αύξηση μεριδίων παρά το περιβάλλον υψηλού κόστους και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό τα τελευταία τρίμηνα». Ερωτηθείς δε για το κόστος της ενέργειας επεσήμανε ότι ο Όμιλος έχει συνάψει νέες συμφωνίες οι οποίες προοικονομούν μια σχετική αύξηση από το 2024, η οποία όμως θα αντισταθμιστεί από τις λοιπές ενέργειες μείωσης του κόστους που προχωρά ο Οργανισμός.
Σε σχέση με τις επιδόσεις της θυγατρικής του ΟΤΕ στη Ρουμανία, ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου, Μπάμπης Μαζαράκης, ανέφερε ότι η συνδρομητική βάση στα συμβόλαια κινείται ανοδικά και θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες προκειμένου να διασφαλιστεί και να αναπτυχθεί περαιτέρω.
Αναφερόμενος στη μείωση των εσόδων από έργα Πληροφορικής, ο οικονομικός διευθυντής σχολίασε ότι ο τομέας αυτός επηρεάζεται «από ζητήματα χρονισμού», όπως οι εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά και από έκτακτα φαινόμενα όπως οι πυρκαγιές και οι πλημμύρες. Ο ίδιος πάντως πρόσθεσε ότι ο Οκτώβριος εξελίχθηκε πολύ καλά για τον όμιλο όσον αφορά τον τομέα του ICT, ενώ εκτίμησε ότι το 2024 θα είναι μια ισχυρή χρονιά, καθώς η ψηφιοποίηση της χώρας επιταχύνεται.