Συνεντεύξεις

Νίκος Χρηστάκης (HP): Στόχος μας η επιτάχυνση της ψηφιακής ωριμότητας κοινωνίας και επιχειρήσεων

Ο Νίκος Χρηστάκης, Managing Director της HP σε Ελλάδα και Κύπρο μιλάει στο ICT weekly για την πορεία της HP, τα στρατηγικά σχέδια της εταιρείας στην μετα-covid εποχή και τις υπηρεσίες που θα επικρατήσουν στην τηλεργασία. Επίσης αναφέρεται στα εκπαιδευτικά προγράμματα της HP, μέσω των οποίων επιταχύνεται η ψηφιακή ωριμότητα χρηστών και επιχειρήσεων. 

ICT weekly: Ποια ήταν η πορεία της εταιρείας σας το 2021; 

Νίκος Χρηστάκης: Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με τους αριθμούς. Η HP έκλεισε το οικονομικό έτος 2021 με καθαρά έσοδα 63,5 δισ. δολαρίων, αυξημένα κατά 12,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ήταν μια εξαιρετική χρονιά με διψήφια έσοδα, λειτουργικά κέρδη και ανάπτυξη. Στην Ελλάδα επιβεβαιώσαμε επίσης την απόδοσή μας σε υψηλό επίπεδο και βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στην καρδιά του υβριδικού κόσμου με ένα καινοτόμο χαρτοφυλάκιο εξοπλισμού, λογισμικού και συνδρομών που τοποθετούν την εταιρεία σε πλεονεκτική θέση για διαρκή ανάπτυξη για το οικονομικό έτος 2022 αλλά και μετά.

ICT weekly: Πιστεύετε ότι θα υπάρξει ουσιαστικό «άνοιγμα» της ελληνικής οικονομίας φέτος; 

Νίκος Χρηστάκης: Σύμφωνα με δήλωση της ελληνικής κεντρικής τράπεζας από τα τέλη του περασμένου έτους, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να αναπτυχθεί κατά 5% το 2022, υπό την προϋπόθεση ότι η οικονομία συνεχίζει να ενισχύεται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ανάκαμψης της ευρωζώνης. Οι μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες προοπτικές για την ελληνική οικονομία παραμένουν θετικές, υποστηριζόμενες από την έναρξη επενδυτικών σχεδίων και μεταρρυθμίσεων που συνδέονται με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

“Το μεγαλύτερο ποσοστό της δραστηριότητας μας είναι με συνεργάτες. Αυτή είναι η βασική μας στρατηγική. Και όταν σκεφτόμαστε νέες καινοτομίες, νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες – τα σκεφτόμαστε πάντα με βάση ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο για την ΗΡ και ποιο είναι το επιχειρηματικό μοτνέλο για τους συνεργάτες – ώστε να αναπτυχθούμε μαζί”

ICT weekly: Η εξωστρέφεια και η βιωσιμότητα εξακολουθούν να έχουν την ίδια δύναμη στα στρατηγικά σας σχέδια;

Νίκος Χρηστάκης: Αυτό που στηρίζει όλη την ατζέντα βιωσιμότητας της HP είναι η βαρύτητα που δίνει στην ανάπτυξη σχέσεων με τους συνεργάτες. Το μεγαλύτερο ποσοστό της δραστηριότητας μας είναι με συνεργάτες. Αυτή είναι η βασική μας στρατηγική. Και όταν σκεφτόμαστε νέες καινοτομίες, νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες—τα σκεφτόμαστε πάντα με βάση, ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο για την HP και ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο για τους συνεργάτες— ώστε να αναπτυχθούμε μαζί. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα μοναδικό στοιχείο διαφοροποίησης μας από άλλες εταιρείες και νομίζω ότι είναι κάτι που οι συνεργάτες θα πρέπει να περιμένουν ότι θα συνεχιστεί στο μέλλον.

Κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Ελλάδα το HP Amplify Impact, ένα πρώτο στο είδος του πρόγραμμα αξιολόγησης, πόρων και εκπαίδευσης συνεργατών με στόχευση την προστασία του πλανήτη και την αειφόρο ανάπτυξη. Αναπτύσσουμε απαιτήσεις για προμηθευτές σχετικά με την ποικιλομορφία και τις περιβαλλοντικές μετρήσεις, καθώς βοηθούμε και τους συνεργάτες μας να αναπτύξουν τις δικές τους ατζέντες βιωσιμότητας.

Θα θέλαμε να γίνουμε η πιο βιώσιμη και δίκαιη εταιρεία τεχνολογίας στον κόσμο. Η δέσμευση της HP στο βιώσιμο αντίκτυπο μας βοήθησε επίσης να κερδίσουμε περισσότερα από 3,5 δισ. δολάρια σε νέες πωλήσεις το οικονομικό έτος 21, που αντιπροσωπεύουν τριπλάσια ετήσια αύξηση.

ICT weekly: Ποια είναι τα στρατηγικά σχέδια της εταιρείας στην metacovid περίοδο; Ποια θα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά;

Νίκος Χρηστάκης: Η τρέχουσα πανδημία του COVID-19 μετατοπίζει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό προς ένα ψηφιακά συνδεδεμένο. Σύμφωνα με τη Μελέτη Εξέλιξης Εργατικού Δυναμικού (WES) της HP για το 2020, 1 στους 4 εργαζόμενους στην Ευρώπη συμφωνούν ότι δεν έχουν λάβει καμία εκπαίδευση ή καθοδήγηση από τους εργοδότες τους για να βοηθήσουν στη μετάβαση στον νέο τρόπο εργασίας. Θα θέλαμε να υποστηρίξουμε εδώ με την προσφορά προϊόντων μας.

Τα πιο απαραίτητα εργαλεία που χρειάζεστε για να εργαστείτε εξ αποστάσεως ή να εργαστείτε από οπουδήποτε είναι ένας υπολογιστής και ένας εκτυπωτής. Αν σκεφτείτε τις υπηρεσίες που αναπτύσσουμε με την πάροδο του χρόνου, επιτρέποντας υπηρεσίες στο χώρο εργασίας για το γραφείο και δημιουργώντας συνδρομητικές υπηρεσίες για το σπίτι, βρισκόμαστε στο επίκεντρο αυτού.

“Η εκτύπωση είναι σε μεγάλο βαθμό μέρος της δουλειάς των μικρών επιχειρήσεων. Η ΗΡ επιτρέπει την απλοποίηση της εκτύπωσης χωρίς να αποσπάται η προσοχή από την δουλειά τους”

ICT weekly: Ποιες είναι οι επιχειρησιακές επιπτώσεις από την εργασιακή απορρύθμιση;

Νίκος Χρηστάκης: Ο COVID-19 έχει επίσης αποδυναμώσει την οργανωτική ασφάλεια. Η αναποτελεσματικότητα της απομακρυσμένης πρόσβασης, τα τρωτά σημεία των VPN και η έλλειψη προσωπικού σημαίνει ότι τα δεδομένα και οι συσκευές είναι πλέον λιγότερο ασφαλή. Το έγκλημα στον κυβερνοχώρο εκτιμάται ότι θα γίνει ετήσιο πρόβλημα συνολικής αξίας 10,5 τρισ. δολαρίων παγκοσμίως μέχρι το 2025 και κάθε 4 δευτερόλεπτα ανακαλύπτεται ένα νέο κομμάτι κακόβουλου λογισμικού. Και εδώ, η πρότασή μας για τους πελάτες είναι πολύ αποτελεσματική, για παράδειγμα με το HP Wolf Security.

Λέγαμε εδώ και πολλά χρόνια ότι η ασφάλεια ήταν μια από τις προτεραιότητές μας και είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου μας. Και στον υβριδικό κόσμο, η ασφάλεια θα είναι πιο σημαντική από ό,τι ήταν πριν.

Τόσα πολλά διαφορετικά στοιχεία μας έχουν βάλει πραγματικά στον πυρήνα του υβριδικού τρόπου ζωής και γι’ αυτό το θεωρούμε ως μια εξαιρετική ευκαιρία για να αναπτυχθούμε. Συνοψίζοντας, η HP είναι μια αξιόπιστη φωνή σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο τεχνολογικό τοπίο που δημιουργεί τους πιο ασφαλείς υπολογιστές στον κόσμο και βρίσκεται στο επίκεντρο της μαζικής εξατομίκευσης. Δημιουργούμε εμπειρίες σχεδιασμένες για τους νέους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι δημιουργούν, καταναλώνουν, συνεργάζονται και παραμένουν συνδεδεμένοι.

ICT weekly:  Τα τελευταία δύο χρόνια, χρησιμοποιείται συστηματικά η τηλεργασία, όπως και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες. Θεωρείτε ότι  θα συνεχίσουν να αξιοποιούνται το ίδιο συστηματικά, για παράδειγμα στην εκτύπωση; 

Νίκος Χρηστάκης: Η πανδημία δημιούργησε έντονη ζήτηση εκτύπωσης για υποστήριξη της εργασίας και της μάθησης από το σπίτι και οι συνδρομητές Instant Ink αυξήθηκαν σε πάνω από 9 εκατομμύρια. Το Instant Ink είναι μια υπηρεσία που προσφέρει στους καταναλωτές έως και 70% χαμηλότερο κόστος εκτύπωσης παράλληλα την άνεση της παράδοσης στο σπίτι. Μέσω των αυτόματων παραγγελιών μελανιού όταν αυτό αρχίσει να εξαντλείται, επιλύουμε δύο βασικά ζητήματα των πελατών: το κόστος και την άνεση. Επιπλέον, υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας στη βιωσιμότητα: τα αυθεντικά μας δοχεία περιέχουν ανακυκλωμένο πλαστικό, συμπεριλαμβανομένων πλαστικών που συλλέγονται από τον ωκεανό. Η εκτύπωση είναι σε μεγάλο βαθμό μέρος της δουλειάς των μικρών επιχειρήσεων. Η HP επιτρέπει την απλοποίηση της εκτύπωσης χωρίς να αποσπάται η προσοχή από την δουλειά τους. Το MPS για επιχειρήσεις μεταμορφώνεται ψηφιακά με ταχύτητα, διασφαλίζοντας την ασφαλή ροή πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ ομάδων, εργασιών και χώρων εργασίας. Το HP+ που κυκλοφόρησε είναι μια ολοκληρωμένη λύση εκτύπωσης που συνδυάζει υλικό και το HP Smart App. Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι για τις ευκαιρίες που πρόκειται να μας ανοίξει ο υβριδικός κόσμος. Υπάρχουν ευκαιρίες σε υλικό και υπηρεσίες, και πραγματικά βλέπουμε ότι η HP θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σε αυτόν τον χώρο.

“Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο μπορούν να έχουν πρόσβαση και να επωφεληθούν από τα ψηφιακά στοιχεία”

ICT weekly: Στον τομέα των υπηρεσιών και των προϊόντων σε ποιους βασικούς τομείς θα παρουσιάσετε νέες προτάσεις; 

Νίκος Χρηστάκης: Κάθε χρόνο παράγουμε παγκοσμίως σχεδόν 100 εκατομμύρια υπολογιστές και 50 εκατομμύρια εκτυπωτές.Οι υπολογιστές, τα περιφερειακά και οι υπηρεσίες έχουν γίνει ουσιαστικά και κρίσιμα στον υβριδικό κόσμο. Όταν οι πελάτες αγοράζουν έναν υπολογιστή, αναζητούν όλη την εμπειρία. Και για να προσφέρουμε όλη την εμπειρία, υπάρχουν ευκαιρίες—από ακουστικά έως ηχεία και κάμερες—που πραγματικά θα αποτελέσουν βασικό μέρος της διαφοροποίησης που θα προσφέρουμε. Επομένως, είναι πραγματικά μια συναρπαστική αγορά, μια συναρπαστική ευκαιρία – και σαφώς, πολλές ευκαιρίες για ανάπτυξη.Τους τελευταίους μήνες, σημειώθηκε μεγάλη ανάπτυξη στην οικιακή εκτύπωση—οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εκτυπωτές για να εργάζονται από το σπίτι. Όταν τα γραφεία ανοίξουν ξανά, αυτό θα αρχίσει να αλλάζει λίγο. Παράλληλα, καθώς τα γραφεία θα ανοίξουν ξανά, η εκτύπωση στο γραφείο και στον βιομηχανικό χώρο θα αυξηθούν—και η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί. Και ο ένας θα αποζημιώσει τον άλλον.Αν σκεφτείτε το είδος της εταιρείας που είμαστε, που έχει μια ισχυρή καταναλωτική επιχείρηση και μια ισχυρή εμπορική επιχείρηση – ολόκληρος ο υβριδικός κόσμος αφορά τον συνδυασμό και των δύο και την ανάγκη των ανθρώπων να μπορούν να εργάζονται από οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή , με κάθε είδους εξοπλισμό. Αυτό μας βάζει στο επίκεντρο.

ICT weekly: Ξεκινήσατε πρόσφατα συνεργασία με την Junior Achievement στην Ελλάδα; Μπορείτε να μας πείτε για αυτό;

Νίκος Χρηστάκης: Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο μπορούν να έχουν πρόσβαση και να επωφεληθούν από τα ψηφιακά στοιχεία. Αυτό βοηθά στον μετασχηματισμό των κοινωνιών, επιτρέποντας καλύτερη  απόδοση στην εκπαίδευση, στις επιχειρήσεις και στον υγειονομικό τομέα. Η HP έχει θέσει έναν πρωταρχικό στόχο να επιταχύνει την ψηφιακή μετοχή για περισσότερους από 150 εκατομμύρια ανθρώπους έως το 2030 και εκτελεί προγράμματα που επικεντρώνονται στην εκπαίδευση των ανθρώπων πώς να ξεκινήσουν νέες επιχειρήσεις και να επιτύχουν άλλους στόχους που βοηθούν στην εξέλιξη της ζωής τους.

Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με την Junior Achievement Greece και την Digital Citizens Academy, προκειμένου να βοηθήσουμε τους νέους να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να διευρύνουν τις γνώσεις τους. Το κάνουμε αυτό παρουσιάζοντας το HP LIFE, ένα δωρεάν πρόγραμμα κατάρτισης δεξιοτήτων πληροφορικής και επιχειρήσεων, που προσφέρει περισσότερα από 30 μαθήματα, έναν προσαρμόσιμο εκπαιδευτικό πόρο που χρησιμοποιείται επίσης από εκπαιδευτικούς και μέντορες. Επιπλέον, η εθελοντική ομάδα εργαζομένων της HP ανέπτυξε ένα προσαρμοσμένο επιχειρηματικό διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «From University Today to Business Tomorrow» και συνεργάζεται με την JA Greece για την ανάπτυξη πρόσθετων διαδικτυακών σεμιναρίων φοιτητών το 2022. Μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, περισσότερα από 500 άτομα έχουν συμμετάσχει σε αυτήν την πλατφόρμα ενώ από το 2016, περισσότεροι από 400 χιλ. χρήστες έχουν εγγραφεί στο το HP LIFE παγκοσμίως, στοχεύοντας σε 1 εκατ. χρήστες έως το 2025.

close menu