Με απόφαση Νορβηγικού δικαστηρίου η Tesla διατάχθηκε να πληρώσει 16 χιλ. ευρώ σε κάθε αγοραστή Model S για επιβράδυνση των ταχυτήτων φόρτισης.
Τα προβλήματα για τους ιδιοκτήτες ξεκίνησαν το 2019 όταν ύστερα από μια αναβάθμιση του λογισμικού, επηρεάστηκε η διάρκεια ζωής της μπαταρίας των οχημάτων. Μετά την αναβάθμιση, που αφορούσε σε μοντέλα που κατασκευάστηκαν από το 2013 έως το 2015, μειώθηκε η εμβέλεια του οχήματος ενώ αντίστοιχη πτώση είχε και η ταχύτητα φόρτισης στο δίκτυο supercharger της εταιρείας.
Μέχρι στιγμής υπολογίζεται πως έχουν πουληθεί περίπου 10 χιλ. Model S, κάτι που σημαίνει πως αν τελεσιδικήσει η απόφαση θα είναι το μεγαλύτερο πρόστιμο που θα έχει κληθεί να πληρώσει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η απόφαση δίνει το δικαίωμα στην Tesla να πληρώσει το πρόστιμο μέχρι τις 30 Μαΐου, διαφορετική μπορεί να υποβάλει ένσταση. Μέχρι στιγμής η Tesla δεν έχει σχολιάσει την απόφαση του δικαστηρίου.
Το πρόβλημα με την φόρτιση και την διάρκεια ζωής της μπαταρίας δεν αφορά μόνο στην Νορβηγία, καθώς αντίστοιχες περιπτώσεις και αγωγές έχουν κατατεθεί και στις ΗΠΑ, στις οποίες κατηγορείται για απάτη από ιδιοκτήτες, η εμβέλεια των οχημάτων των οποίων έχει μειωθεί ακόμα και στα 60 χλμ.
Η Νορβηγία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, καθώς μόνο το 2020 τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν ήταν πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Η Tesla ήταν ο κορυφαίος πωλητής αυτοκινήτων στη χώρα για πολλά χρόνια, αλλά πρόσφατα ξεπεράστηκε από τη Volkswagen. Η Νορβηγία χρησιμοποιεί τεράστια φορολογικά κίνητρα για να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου της να διασφαλίσει ότι όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται έως το 2025, δεν έχουν εκπομπές καυσαερίων.