Όπως βλέπετε στην άνω φωτό χθες 13 Δεκεμβρίου, τρεις ημέρες μετά την πλήρη, κατά δήλωση της NOVA, αποκατάσταση της κατάρρευσης του δικτύου της στην κινητή τηλεφωνία, το (ο Θεός να το κάνει) «δίκτυο» των ευρυζωνικών «υπηρεσιών» της με επανάφερε στην παλιά νοσταλγική εποχή του dial up. Όπως βλέπετε στην φωτογραφία από τα 100 Mbps, που θεωρητικά ξεκινούν από το καφάο για να φτάσουν στην Teamworks, σε απόσταση όχι πάνω από 30 μέτρα από αυτό, φτάνουν τελικά στον υπολογιστή μου μόλις 800 Kbps.
Τα χρόνια και άλυτα προβλήματα
Από την εποχή που η Forthnet και η WIND συνενώθηκαν και ανάλαβε η νέα διοίκηση άρχισαν να γίνονται αισθητά τα προβλήματα στην ταχύτητα και στην αξιοπιστία του δικτύου της NOVA. Η εν λόγω εταιρεία «κληρονόμησε» την «νησίδα» της πειραιώτικης περιοχής μου, η οποία είχε ανατεθεί στην WIND, όταν γινόταν η αλήστου μνήμης αναγκαστική μοιρασιά περιοχών επί κυβερνήσεως Σύριζα με υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης τον Νίκο Παππά και Πρόεδρο της ΕΕΤΤ τον Δημήτρη Τσαμάκη.
Με την συγχώνευση της WIND και της Forthnet, εταιρείες με τις οποίες είχα συνεργασία από την ημέρα ίδρυσής τους και σημειωτέον χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα όλα αυτά τα χρόνια (!), άρχισαν να εμφανίζονται προβλήματα κλιμακωτά και διακριτά, μόλις άλλαξαν σε NOVA οι δύο εταιρείες.
Σε εβδομαδιαία βάση η 100στάρα γραμμή που πήραμε παρουσίαζε διακυμάνσεις στην ταχύτητά της σε σημείο που ο νέος και σύγχρονος ρούτερ που μας έδωσαν να κάνει σχεδόν καθημερινά reset διακόπτοντας την σύνδεση. Όπως μας είπαν οι τεχνικοί , που άρχισαν να έρχονται συχνά στην Teamworks μας εξήγησαν με απλά λόγια ότι ο ρούτερ συγκέντρωνε «προβλήματα» του δικτύου και έκανε από μόνος του (!) reset για να «καθαρίσει».
Περιττό να σας πούμε ότι ελέγχθηκαν όλες οι γραμμές σύνδεσης από το καφάο μέχρι και τον ρούτερ μπας και εντοπιστεί η «διαρροή», λες και είχαμε υδραυλικό πρόβλημα. Εκείνο που πρέπει να αναφέρω είναι ότι η τεχνική υπηρεσία της NOVA ήταν άψογη και σε επικοινωνία (ευγενέστατοι) και σε ταχύτητα ανταπόκρισης (μέσα σε ένα διήμερο ήρθαν) και έκαναν τα πάντα για να λύσουν το πρόβλημα.
Μόνο που το πρόβλημα ήταν ανυπέρβλητο.
Δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα μπροστά σε ένα αποδεδειγμένα αναξιόπιστο δίκτυο.
Τα 100Mbps που γίνονται 800Kbps
Αν δεν έβλεπα τα 800 Kbps δεν θα πίστευα ότι κάποιος (η Teamworks συγκεκριμένα) πληρώνει για 100Mbps και τελικά «απολαμβάνει» 800 Kbps στους υπολογιστές της. Φυσικά κάποιος μπορεί να ρωτήσει χίλια δύο όπως π.χ από την απόσταση από τον ρούτερ, αν έχει καλώδιο και ποιο, αν έχει τοίχους σε περίπτωση ασύρματου ίντερνετ, αν έχει υγρασία ο αέρας, όπως και άλλα στοιχεία της «θεωρίας της πεταλούδας» για να αντικρούσει την αλήθεια της φωτό των 800 Kbps.
Αυτό που υποστηρίζουμε είναι ότι η ποιότητα των υπηρεσιών της NOVA, τουλάχιστον αυτή που «απολαμβάνουμε» εμείς στην Teamworks, είναι εξαιρετικά χαμηλή και αναξιόπιστη, για να είμαστε ευγενείς και μειλίχιοι. Αυτό που δεν είναι οι δεκάδες αποστολείς σχολίων και μηνυμάτων από όλη την Ελλάδα προς το ictplus.gr για το ίδιο θέμα.
Εν κατακλείδι
Σήμερα, 14 Δεκεμβρίου, η Διοίκηση της NOVA θα υποστηρίξει σε ένα εξαιρετικό συνέδριο τηλεπικοινωνιών πόσο καλά τα κάνει η εταιρεία, πόσα εκατ. ευρώ δίνει για επενδύσεις σε δίκτυα οπτικών ινών, πόσο οραματική στρατηγική έχει, πόσο έχει ενστερνιστεί την Ψηφιακή Στρατηγική της Κυβέρνησης (στην οποία οι τηλεπικοινωνίες είναι η αχίλλειος πτέρνα) και εν τέλει πόσο τεράστια συμβολή έχει στην αναπτυξιακή πορέια της χώρας.
Όμως . . .
Με τα 100 Mbps που σε 30 μέτρα γίνονται 800Kbps, με την κυρία από την Ηγουμενίτσα που μας ενημέρωσε ότι το παιδί της, φοιτητής στην Αθήνα, δεν έχει εδώ και δύο μήνες τηλέφωνο και ίντερνετ στο σπίτι του, με τους χιλιάδες συνδρομητές που δεν είναι καθόλου ευχαριστημένοι με τις ταχύτητες και την ασυνεχή παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών, ποιος θα ασχοληθεί;
Όπως έχει γίνει κατανοητό ανοίξαμε το φάκελό «τηλεπικοινωνίες» με αφορμή την κατάρρευση του δικτύου κινητής της NOVA, συμβάν εξαιρετικά σοβαρό κατά την άποψή μας που πάει να περάσει (δυστυχώς) αβρόχοις ποσί από την ΕΕΤΤ. Και φυσικά δεν θα τον κλείσουμε πριν ακουστούν όλες οι πλευρές, γιατί και οι εταιρείες έχουν τις δικές τους αιτιάσεις και επιχειρήματα για τις επιδόσεις των τηλεπικοινωνιών, όπως αυτές καταγράφονται από ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και ανεξάρτητους φορείς.
Γιάννης Χαλαβαζής
Ανασύραμε από την συλλογή μας το γνωστό τηλέφωνο βακελίτη γιατί των φρονίμων τα παιδιά έχουν και plan B. Φυσικά έχουμε και plan C. Είναι ένα τηλέφωνο με μανιατό (οι νέοι της NOVA δεν το γνωρίζουν, καθώς όλοι οι παλαιοί της Forthnet μάλλον έχουν αποχωρήσει), ακριβώς το ίδιο με το τηλέφωνο που χρησιμοποιούσε ο Χρόνης Εξαρχάκος, ως ενωμοτάρχης Πικερμίου, στην ταινία της Φίνος Φιλμ (1966) «η κόρη μου η σοσιαλίστρια».