Συμμετοχή του Πρύτανη του Alba Graduate Business School, Τhe American College of Greece και Καθηγητή Διεθνών Επιχειρήσεων και Στρατηγικής, Κώστα Αξαρλόγλου στην εκδήλωση για τις προβλέψεις του Economist το 2022 με τίτλο «Τhe World Ahead Athens Gala Dinner 2022».
Στον ρόλο του ψηφιακού μετασχηματισμού στην πορεία των επιχειρήσεων το 2022 αναφέρθηκε ο Πρύτανης του Alba Graduate Business School, Τhe American College of Greece και Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων και Στρατηγικής, Κώστας Αξαρλόγλου, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Τhe World Ahead Athens Gala Dinner 2022».
Ο κ. Αξαρλόγλου συμμετείχε στη συζήτηση με θέμα «The digital transformation in 2022: How disruptive ideas are shaping the future» μαζί με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου & Μάλτας και απόφοιτο του Alba Graduate Business School, Θεοδόση Μιχαλόπουλο, υπό τον συντονισμό του Andrew Palmer, οικοδεσπότη της εκδήλωσης και Executive editor του περιοδικού The Economist.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργανώθηκε στην Αθήνα από το Economist Impact Events και στην οποία το Alba Graduate Business School συμμετείχε ως ακαδημαϊκός εταίρος, ο Κώστας Αξαρλόγλου αναφέρθηκε στις απειλές αλλά και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από μια κοινωνία που παίρνει ώθηση από τα δεδομένα (data-driven society), καθώς και στη σημαντική επιρροή που πρόκειται να έχουν τάσεις όπως το 5G, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) καθώς και οι ψηφιακοί νομάδες (digital nomads) στη διαμόρφωση το νέου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Πιο συγκεκριμένα, ο Πρύτανης του Alba Graduate Business School επεσήμανε ότι η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών (IoT, AI, Metaverse) ανοίγει ευκαιρίες για τον μετασχηματισμό εταιρειών και οργανισμών, καθώς και για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών προς τον καταναλωτή. Βασισμένες στο 5G, οι συγκεκριμένες τεχνολογίες εξαρτώνται από τη διαχείριση τεράστιων δεδομένων για την υποστήριξη της δημιουργίας αξίας μέσω του μετασχηματισμού της εταιρείας και των νέων υπηρεσιών. Όπως τόνισε ο ίδιος, μόνο η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να επιτρέψει τη δημιουργία 5,5 έως 12,6 τρισεκατομμυρίων [ευρώ] έως το 2030, με το 65% αυτού του ποσού να προκύπτει μέσω εφαρμογών/υπηρεσιών B2B.
Στην παρούσα φάση, το μεγαλύτερο μέρος της δημιουργίας αξίας από τις παραπάνω τεχνολογίες σχετίζεται με τους ίδιους τους οργανισμούς (π.χ. αποδοτικότητα κόστους και βελτιωμένη κερδοφορία). Ωστόσο, η «μεγάλη έκρηξη» θα έρθει όταν αυτές οι νέες τεχνολογίες θα δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες για τους καταναλωτές (όπως έξυπνα σπίτια, αυτόνομα αυτοκίνητα, συσκευές υγείας κ.λπ.).
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Αξαρλόγλου αναφέρθηκε ιδιαιτέρως και στη σημασία της προσέλκυσης και διαχείρισης ταλέντων, που σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί ταυτόχρονα πρόκληση και ευκαιρία. Δεδομένου ότι νέα επαγγέλματα εμφανίζονται, ενώ άλλα καθίστανται παρωχημένα, οι εταιρείες δεν βρίσκουν τα ταλέντα που αναζητούν. Η απάντηση σε αυτό είναι η διά βίου μάθηση, καθώς επιχειρήσεις, εργαζόμενοι και εκπαιδευτικά συστήματα δεν προλαβαίνουν να προσαρμοστούν στις γρήγορες αλλαγές της τεχνολογίας.
Επεσήμανε επίσης ότι από το “Talent Gap” που άρχισαν να βιώνουν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί πριν την πανδημία της COVID-19, το επιχειρηματικό περιβάλλον οδηγείται πλέον στο “Great Attrition” (Μεγάλη Παραίτηση). Σύμφωνα με στοιχεία, 19 εκατομμύρια εργαζόμενοι παραιτήθηκαν από τις δουλειές τους στις ΗΠΑ μεταξύ 04/2021 και 09/2021, εκ των οποίων το 40% δεν είχε εναλλακτική λύση απασχόλησης. Ακόμη, δεδομένου ότι πλέον οι εργαζόμενοι αλλάζουν θέσεις εργασίας αλλά όχι τοποθεσίες, οι εργασίες γίνονται πλέον “location agnostic” («αγνωστικιστικής τοποθεσίας»), ενισχύοντας έτσι τη δημιουργία ψηφιακών νομάδων (digital nomads). Οι εργαζόμενοι σήμερα αναζητούν μια αίσθηση κοινής ταυτότητας, σκοπού και συμμετοχής στην εταιρεία όπου εργάζονται, καθώς και μια κοινωνική/διαπροσωπική σύνδεση με τους συναδέλφους και τους διευθυντές τους, γεγονός που προϋποθέτει τεράστιες αλλαγές στην κουλτούρα των επιχειρήσεων.
Επομένως, σύμφωνα με τον Κώστα Αξαρλόγλου, η πρόκληση αλλά και η ευκαιρία που δημιουργείται με βάση τα παραπάνω είναι η «Μεγάλη Προσέλκυση» (The “Great Attraction”), το πώς δηλαδή οι εταιρείες θα μπορούσαν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν εργαζόμενους με ικανότητες και νοοτροπία που να ταιριάζουν με αυτές της εκάστοτε εταιρείας. Σημαντικό στοιχείο για την επίτευξη του παραπάνω στόχου είναι, όπως επεσήμανε ο ίδιος, εταιρείες και ηγέτες να έχουν βαθύτερη ενσυναίσθηση για τους υπαλλήλους τους.
Κατά τη διάρκεια του «The World Ahead Athens Gala Dinner» αναλύθηκαν οι προβλέψεις του Economist για το 2022, ενώ η εκδήλωση διοργανώθηκε με την ευκαιρία της φετινής αποκλειστικής έκδοσης του Economist για την Ελλάδα και την Κύπρο «Ο Κόσμος το 2022» , η οποία αναλύει τις παγκόσμιες προοπτικές του 2022 στην οικονομία, την πολιτική, την τεχνολογία, το περιβάλλον και την κοινωνία.