Σημαντικά ευρήματα για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών προκύπτουν από την έρευνα της Nexi. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε πλήθος ευρωπαϊκών αγορών όπου η Nexi διατηρεί ισχυρή παρουσία, και περιλαμβάνει ξεχωριστά ευρήματα για την Ελλάδα που εστιάζουν στην ανάλυση των συνηθειών και των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών στον τομέα του e-Commerce.
Με τη δημοσιοποίησή της, η Nexi φιλοδοξεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ψηφιακή μετάβαση των ελληνικών επιχειρήσεων. Παρέχοντας στους εμπόρους την απαραίτητη γνώση αλλά και τα εργαλεία που χρειάζονται, η Nexi επιδιώκει να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αναπτυχθούν περαιτέρω στο πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ενδεικτικό της δυναμικής που έχει στην μετά-Covid εποχή το e-Commerce, αποτελεί το γεγονός ότι το 94% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποιούν πλέον ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση. Μάλιστα, η ηλικία και το φύλο δεν φαίνεται να αλλάζουν σημαντικά τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των χρηστών, καθώς οι ηλικίες 18 έως και 64 επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές σε ποσοστό92%, ενώ και στα δύο φύλα η προτίμηση ανέρχεται στο 93%.
Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές, κυρίως όταν πρόκειται για φυσικά αγαθά, όπως ηλεκτρικές συσκευές, λευκές συσκευές και ρούχα, για ταξίδια, καθώς και για την αγορά υπηρεσιών, όπως η ασφάλιση, τα online στοιχήματα και η αγορά εισιτήριων για αθλητικά και πολιτιστικά γεγονότα, με τη συνολική δαπάνη για τις τρεις αυτές κατηγορίες το 2023 να φτάνει τα €17,5 δισ., τα €10,7 δισ. και τα €6,7 δισ. αντίστοιχα.
Οι χαμηλότερες τιμές (27%), η ταχύτητα (18%), η ευκολία (16%) και η δυνατότητα για άμεση σύγκριση τιμών (15%) φαίνεται ότι συγκαταλέγονται στους κύριους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά. Η ασφάλεια (62%) αποτελεί τον σημαντικότερο λόγο που επιλέγουν να πληρώσουν ηλεκτρονικά, με πιστωτικές κάρτες, PayPal και άλλες εφαρμογές.
Αγοράζουμε από Ελλάδα!
Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα που προκύπτει από την έρευνα: Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (49%) που κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, προτιμούν τα εγχώρια διαδικτυακά καταστήματα. Μεγαλύτερο κίνητρο γι’ αυτό αποτελεί η τιμή (72%), οι πιο ευέλικτες επιλογές παράδοσης (39%), αλλά και η ίδια η επιθυμία των καταναλωτών να στηρίξουν τις μικρές και εν γένει ελληνικές επιχειρήσεις, με τις γυναίκες και τους νέους της γενιάς Ζ να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στο εγχώριο εμπόριο.
Στηρίζοντας την ψηφιακή ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων
Ζητούμενο λοιπόν για τις ελληνικές επιχειρήσεις, είναι να ενισχύσουν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, προσαρμόζοντας την online παρουσία και στρατηγική τους στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. Με όραμα να συμβάλει στη μετάβαση σε μία Ευρώπη χωρίς μετρητά, καθιστώντας κάθε πληρωμή ψηφιακή, η Nexi έχει αναπτύξει μία σειρά ευέλικτων και καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα, όπως τη νέα πλατφόρμα e-Commerce Nexi XPay, η οποία προσαρμόζεται πλήρως και με ασφάλεια σε όλες τις συσκευές,υποστηρίζοντας τα μεγαλύτερα Διεθνή Σχήματα πληρωμών.
Η έρευνα της Nexi, που είναι διαθέσιμη εδώ “έτρεξε” σε Ελλάδα, Κροατία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αυστρία, Γερμανία και Ελβετία. Για την Ελλάδα, συμμετείχαν 1.528 χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 18 έως 79 ετών, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά και τις τάσεις των καταναλωτών.