Σήμερα, σε περισσότερες από 200 χώρες σε όλο τον κόσμο εορτάζεται η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 για 21η συνεχόμενη χρονιά! Εκατομμύρια άνθρωποι – κάτω από την ομπρέλα των οργανισμών INSAFE/INHOPE και με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής -ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες. Στο επίκεντρο και της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου βρέθηκε η στρατηγική BIK+ και η πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) που στοχεύουν να διασφαλίσουν ότι τα παιδιά προστατεύονται, γίνονται σεβαστά και ενδυναμώνονται στο διαδίκτυο.
Στην κεντρική εκδήλωση εορτασμού της Ημέρας, που διοργανώθηκε από το Ελληνικό κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Ζακλίν Ντε Ρομιγί του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συμμετείχαν αντιπροσωπείες από 30 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Γιάννης Κατσαρός στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στις προτεραιότητες που έχει θέσει το Υπουργείο για την καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων και αντιμετώπισης του ψηφιακού αναλφαβητισμού.
Μπορείτε να κατεβάσετε τη δήλωση του κ. Κατσαρού από εδώ.
Η επικεφαλής του Ελληνικού κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου κ. Βιβή Φραγκοπούλου μίλησε στους μαθητές για το μήνυμα της Ημέρας και τις ενέργειες που προωθούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να εξασφαλιστεί η προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο.
Μπορείτε να κατεβάσετε τη δήλωση της κ. Φραγκοπούλου από εδώ.
Ο υπεύθυνος της Γραμμής βοήθειας Help-line.gr κ. Γιώργος Κορμάς αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα του να ζητάνε οι ανήλικοι βοήθεια αν κάτι τους συμβεί διαδικτυακά και ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να στηριχθούν οι μαθητές μέσω της γραμμής βοηθείας Help-line.gr και της ανοιχτής Γραμμής για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο SafeLine.gr.
Μπορείτε να κατεβάσετε τη δήλωση του κ. Κορμά από εδώ.
Οι παρευρισκόμενοι μαθητές μέσα από παιγνιώδεις δράσεις κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα ασφαλούς και ποιοτικής χρήσης του διαδικτύου. Την παράσταση έκλεψε ο διάλογος μαθητών με τις γνωστές ηθοποιούς Βάσω Λασκαράκη και Βάσια Γκολφινοπούλου. Η κ. Λασκαράκη και η κ. Γκολφινοπούλου συνομίλησαν με τους παρευρισκόμενους μαθητές εξηγώντας τους πως διαχειρίζονται οι ίδιες τα social media, τι προσέχουν σε σχέση με τους κινδύνους που ελλοχεύουν και έδωσαν συμβουλές στα παιδιά ώστε να απολαμβάνουν θετικές εμπειρίες στο διαδίκτυο.
Μπορείτε να κατεβάσετε τη δήλωση της κ. Λασκαράκη από εδώ.
Οι εκπρόσωποι της Αρχής Κυβερνοασφάλειας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρθηκαν στη σπουδαιότητα του ψηφιακού εγγραμματισμού έτσι ώστε να μπορούμε να αποφεύγουμε τις παγίδες του διαδικτύου και μίλησαν στους μαθητές για τις επαγγελματικές προοπτικές στον τομέα της Κυβερνοασφάλειας.
Παράλληλα με την κεντρική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εκατοντάδες σχολεία ανά την Ελλάδα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και πραγματοποίησαν τη δική τους γιορτή στο σχολείο τους, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο ένα ηχηρό μήνυμα για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο! Τις επόμενες ημέρες το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου θα πραγματοποιήσει και διαδικτυακές εκδηλώσεις στις οποίες έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή περισσότερα από 1.000 σχολεία.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2024
Kατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απονεμήθηκαν και τα βραβεία των πανελλήνιων μαθητικών διαγωνισμών που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Βραβεία διαγωνισμού «Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο» :
Στην κατηγορία νηπιαγωγείου:
Το ταξίδι της μάγισσας e-ευγενείας στο διαδίκτυο : Έργο των μαθητών του 3ου Νηπιαγωγείου Αρτέμιδος, του 4ου Νηπιαγωγείου Αρτέμιδος και του 3ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων.
Η ψηφιακή ζωή θέλει ευγένεια και αυτή όπως η αληθινή: Έργο των μαθητών του 100ου Ν/Γ Αθηνών, νηπιαγωγείου Αυλωναρίου, 1ου Ν/Γ Αιδηψού, 4ου Ν/Γ Αρτάκης, 4ου Ν/Γ Βασιλικού, Ν/Γ Μαντουδίου, Ν/Γ Πηλίου, Ν/Γ Καραβου, Ν/Γ Αγ. Κωνσταντίνου, 1ου Ν/Γ Λάρυμνας, 6ου Ν/Γ Χαλκίδας, 2ου Ν/Γ Ερέτριας, Α΄ Δημοτικού σχολείου Παραλιμνίου Κύπρου, Δημοτικό σχολείο Ξυλοφάγου Κύπρου, Ευρωπαϊκού σχολείου Μονάχου.
Στην κατηγορία Δημοτικών σχολείων:
Ευγένεια στον ψηφιακό κόσμο – Δικαιώματα & Υποχρεώσεις: Έργο των μαθητών του 15ου και του 17ου Δημοτικού σχολείου Κατερίνης.
Videogame για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις στο διαδίκτυο: Έργο των μαθητών του 4ου Δημοτικού σχολείου Νάξου.
Στην κατηγορία Γυμνασίων:
Ευγένεια στο διαδίκτυο: Έργο των μαθητών του 1ου πρότυπου Γυμνασίου Πρέβεζας.
Ίδιοι κανόνες, ίδια λογική: Έργο των μαθητών του Δημοτικού σχολείου Μεγάλης Παναγίας, του Δημοτικού σχολείου Παλαιοχωρίου και του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής.
Στην κατηγορία Λυκείων:
Νetiquette: Έργο μαθητών εκπαιδευτηρίων Δούκα
Βραβεία διαγωνισμού «Πιάσε τη σημαία»
Στο διαγωνισμό «Πιάσε τη σημαία» που υποστηρίχθηκε και από το Υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης με στόχο οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν να εξοικειωθούν με την επιστήμη της Κυβερνοασφάλειας, η τελική κατάταξη έχει ως εξής: