Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Πάνω από 90 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές έγιναν με το δημόσιο το 2020

Το 2020 αποτέλεσε έτος-σταθμό για την διασύνδεση μεταξύ  μητρώων και υπηρεσιών του Δημοσίου και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόσο οι ψηφιακές υπηρεσίες όσο και οι διαλειτουργικότητες αυξήθηκαν κατακόρυφα τόσο σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες όσο και την αυτόματη άντληση στοιχείων μεταξύ φορέων του Δημοσίου για λογαριασμό των πολιτών.

Συγκεκριμένα, και ειδικότερα εν μέσω πανδημίας, τα συστήματα του Δημοσίου είτε «μίλησαν μεταξύ τους», είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες αθροιστικά περισσότερες από 90 εκατ. φορές, αποτρέποντας έως αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες. Μάλιστα, στον αριθμό αυτό δεν συνυπολογίζονται οι υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις που εκδόθηκαν μέσω του gov.gr, καθώς για οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παρέχονται μέσω κωδικών web banking. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες έχουν ξεπεράσει τα 2,5 εκατ. έγγραφα, συνεπώς ο τελικός αριθμός του 2020 προσεγγίζει τα 95 εκατομμύρια.

Ειδικότερα, μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκαν 54 εκατ. συναλλαγές με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου. Πρόκειται για δωδεκαπλασιασμό των συναλλαγών συγκριτικά με το 2018 και για αύξηση 86% σε σχέση με το 2019, που ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν στις 29.000.000 συναλλαγές. Καταλύτης στη ραγδαία αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών υπήρξε το gov.gr, το οποίο συγκεντρώνει σήμερα 1.120 ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε ένα ενιαίο και φιλικό προς τον χρήστη ψηφιακό περιβάλλον.

Επιπλέον, το προηγούμενο έτος σημειώθηκε μεγάλη ανάπτυξη στις υπηρεσίες που επιτρέπουν στα συστήματα του Δημοσίου να ανταλλάσσουν μεταξύ τους πληροφορίες. Με την πλήρη αξιοποίηση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ, οι συγκεκριμένες υπηρεσίες πραγματοποίησαν 37 εκατ. ανταλλαγές δεδομένων μεταξύ των υπηρεσιών του Δημοσίου χωρίς να απαιτείται η διαμεσολάβηση των πολιτών. Σημειώθηκαν έτσι οκταπλάσιες ανταλλαγές συγκριτικά με το 2018, ενώ καταγράφηκε αύξηση 570% σε σχέση με το 2019, όπου ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν στα 5 εκατ. Οι συγκεκριμένες κλήσεις για ανταλλαγές δεδομένων αφορούσαν πληροφορίες όπως:

  • δεδομένα εργαζομένων από την «Εργάνη»,
  • στοιχεία ΑΜΚΑ,
  • πιστοποιητικά δημοτολογικής κατάστασης,
  • στοιχεία Αστυνομικής Ταυτότητας,
  • φορολογική ενημερότητα

Τέλος, ολοένα και περισσότεροι φορείς του Δημοσίου αξιοποιούν το Κέντρο Διαλειτουργικότητας και συγκεκριμένα τον μηχανισμό πρόσβασης με χρήση των κωδικών Taxisnet. Το 2020 συνολικά 265 φορείς της Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης αξιοποίησαν τον συγκεκριμένο μηχανισμό για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες τους, σημειώνοντας αύξηση 240% σε σχέση με το 2019, όταν ο αριθμός τους ήταν μόλις 78.

close menu