Οι συνθήκες της πανδημίας και των lockdowns πυροδότησαν την ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και αδιαμφισβήτητα εξοικείωσαν με το e-commerce ακόμα και τους πιο ώριμους σε ηλικία. Όμως, καθώς οι συνθήκες της καθημερινότητας άρχισαν σταδιακά να επανέρχονται, πόσο πολύ ή όχι παρέμεινε η συνήθεια του e-shopping στους καταναλωτές;
Η Πανελλαδική Έρευνα που σχεδίασε και υλοποίησε η ομάδα Focus Bari-Plushost έδειξε ότι, με το μερικό και ολικό άνοιγμα των καταστημάτων, οι λιανικές αγορές ξεκίνησαν να επανέρχονται στην «φυσιολογική» τους κατάσταση / αναλογία online-offline.
Καθ’ όλη την διάρκεια του τελευταίου χρόνου, οι καταναλωτές έμαθαν να «περνούν» από συγκεκριμένα κανάλια πριν καταλήξουν στις e-αγορές τους, με «αρχηγούς» τα sites σύγκρισης τιμών και τις επώνυμες αλυσίδες / e-shops.
Η τιμή, η ασφάλεια της πλατφόρμας και ο χειρισμός των μεταφορικών (δωρεάν / χρόνοι παράδοσης) είναι τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής ενός e-shop, ενώ οι δημοφιλέστεροι τρόποι πληρωμής παραμένουν η χρεωστική κάρτα και η αντικαταβολή.
Η όλη περίοδος της πανδημίας έχει εξελίξει τους Έλληνες καταναλωτές πολύ πιο «savvy» και απαιτητικούς από το «ιδανικό ηλεκτρονικό κατάστημα», ενώ η omnichanel παρουσία είναι πλέον μια πραγματικότητα, που ενισχύει την άποψη πως «every business is an e-business».