Η Ελλάδα και, πιο συγκεκριμένα, η Θεσσαλονίκη, βρίσκεται σε κομβικό σημείο, έχοντας μεγάλες προοπτικές να καταστεί ένα σημαντικό διεθνές εμπορευματικό κέντρο. Η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), η αναμενόμενη αξιοποίηση του στρατοπέδου του Γκόνου, καθώς και οι προσδοκώμενες επενδύσεις στην περιοχή του λιμανιού, θα αναβαθμίσουν την περιοχή, κάνοντας ένα καθοριστικό βήμα στην καθιέρωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου.
Τις προοπτικές αυτές της πόλης, αλλά και της Ελλάδας, ανέλυσε ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος στο Συμβουλευτικό Τμήμα της ΕΥ Ελλάδος, στην εκδήλωση της ΕΥ, με τίτλο “Thessaloniki as an International Freight Center”, στο πλαίσιο του περιπτέρου του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, ο κ. Μαύρος παρουσίασε και μερικά από τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΥ σε συνεργασία με την o.mind Creatives για την αξιολόγηση της Ελλάδας ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου.
Την παρουσίαση του κ. Μαύρου ακολούθησε συζήτηση σε πάνελ, με τη συμμετοχή των κ.κ. Σωτήρη Θεοφάνη, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου ΟΛΘ, Κυριάκου Λουφάκη, Αντιπροέδρου ΣΕΒΕ, Μαριλένας Αργυρού, Διευθύνουσας Συμβούλου Operations Center, και Δημητρίου Βλάχου, Προέδρου Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος.
Τη συζήτηση συντόνισε η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Supply Chain & Logistics, κα Μαίρη Ευθυμιάτου.
Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης
Το 2017, ο ΟΛΘ κατέγραψε ρεκόρ δεκαετίας στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με άνοδο κατά 16,74%. Επιπλέον, οι γραμμές εξυπηρέτησης στο τελωνείο του λιμανιού αναμένεται να αυξηθούν σε 5, ενώ θα εξασφαλισθεί 24ωρη εξυπηρέτηση.
Παράλληλα, η αξιοποίηση του στρατοπέδου του Γκόνου, το οποίο αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και η ανακαίνιση της Κεντρικής Αγοράς της πόλης, θα αποτελέσουν πόλο έλξης για την περιοχή. «Η Θεσσαλονίκη έχει μπει σε αναπτυξιακή τροχιά. Ήδη έχουμε αρχίσει να βλέπουμε σημαντική άνοδο στην εμπορευματική κίνηση του λιμανιού και, με τις αξιοποιήσεις που έχουν προγραμματισθεί, τα νούμερα αυτά θα αυξηθούν περαιτέρω», ανέφερε ο κ. Μαύρος.
Την ίδια ώρα, τα εγκαίνια της πρώτης εμπορευματικής μεταφοράς μέσω τραίνου στη χώρα μας από τη Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG) τον περασμένο Ιούνιο, το έργο Sea2Sea για την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου υψηλών ταχυτήτων, που θα ενώνει 3 ελληνικά με 3 βουλγαρικά λιμάνια, αλλά και τα σχέδια για την κατασκευή καναλιού, το οποίο θα συνδέει τον ποταμό Δούναβη με το Αιγαίο πέλαγος, μέσω των ποταμών Αξιού/Βαρδάρη και Μοράβα, θα ισχυροποιήσουν ακόμα περισσότερο τη θέση της Θεσσαλονίκης στη σύνδεση των εμπορευματικών μεταφορών με την Ευρώπη.
Έρευνα ΕΥ-o.mind Creatives:
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξελιχθεί σε ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο
Σε έρευνα που διεξήγαγε η ΕΥ σε συνεργασία με την o.mind Creatives τον περασμένο Απρίλιο, οι 122 συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν όλους τους συντελεστές εμπορευματικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, το λιμάνι του Πειραιά εμφανίζεται να έχει θέσει τις βάσεις για να καθιερωθεί ως πόλος έλξης εμπορευματικών μεταφορών.
Ωστόσο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εμφανίζεται αρκετά βήματα πίσω, καθώς οι συμμετέχοντες το αξιολόγησαν «πολύ χαμηλά», «χαμηλά» και «πληροί τις προδιαγραφές» ως προς τη διαθεσιμότητα, τη συνδεσιμότητα, την ποιότητα υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και την αποδοτική συνεργασία. «Η έρευνά μας δείχνει μια σχετική δυσαρέσκεια των συμμετεχόντων με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
H συνέχεια ΕΔΩ στο ypodomes.com