Υπηρεσίες

«Πονοκέφαλος» για την ΕΕΤΤ οι εταιρείες ταχυμεταφορών

Την βροχή των καταγγελιών, σχετικά με την απόδοση των εταιρειών ταχυμεταφορών (courier) κατά την διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης καραντίνας, καλείται να αντιμετωπίσει μέσα στο επόμενο διάστημα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Ετσι, εντός των προσεχών εβδομάδων η Ολομέλεια πρέπει να αποφασίσει αφενός, το ύψος των προστίμων που πρέπει να επιβάλλει στις εν λόγω εταιρείες, αφετέρου, την κατανομή αυτών.

Σύμφωνα με τους προβληματισμούς της Επιτροπής, θα πρέπει να αναγνωριστούν ελαφρυντικά στις εταιρείες, καθώς η κατάσταση ήταν πραγματικά πρωτοφανής, αλλά εάν τα πρόστιμα είναι αρκετά μικρά θα θεωρηθούν ως επιεική. Σε ότι αφορά την κατανομή, αναρωτιούνται για το ύψος του προστίμου που πρέπει να επιβάλλουν για την πρώτη καραντίνα, με αναγνώριση ελαφρυντικών ωστόσο, αλλά και για το πρόστιμο που αφορά στην δεύτερη καραντίνα κατά την οποία οι καταναλωτές είδαν να επαναλαμβάνονται τα ίδια φαινόμενα, ενώ οι εταιρείες είχαν χρόνο προετοιμασίας.

Σημειώνεται ότι, σε όλη τη διάρκεια του 2020, αλλά και στις αρχές του 2021 έφταναν στην Επιτροπή περίπου 9 με 10 καταγγελίες την ημέρα για τις πρακτικές των εταιρειών ταχυμεταφορών. Ενώ σε όλη τη διάρκεια του 2019 είχαν φτάσει στην ΕΕΤΤ περίπου 400 καταγγελίες, το 2020 άγγιξαν τις 3.400 με αύξηση σχεδόν 750%! Έτσι δημιουργήθηκε ειδική ομάδα για να εξεταστούν οι καταγγελίες και παράλληλα κλήθηκαν οι εταιρείες να καταθέσουν έγγραφες εξηγήσεις για τα περιστατικά που καταγγέλλονται.

Στο επίκεντρο των καταγγελιών βρίσκονται τόσο οι καθυστερήσεις στην παράδοση δεμάτων στη διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης, καραντίνας, όσο και η πρακτική των διανομέων να αφήνουν ειδοποιητήρια στους αποδέκτες για παραλαβή των δεμάτων από τα γραφεία της εταιρείας ταχυμεταφορών ακόμα και όταν οι τελευταίοι βρίσκονταν στα σπίτια ή στα γραφεία τους. Και για τις καθυστερήσεις, οι εταιρείες έχουν πλήθος επιχειρημάτων που συνδέονται με την τεράστια αύξηση του όγκου δεμάτων που χρειάστηκε να μεταφέρουν. Δεν ισχύει το ίδιο με την πρακτική των ειδοποιητηρίων η οποία, σύμφωνα με καταγγελίες που έχει η ΕΕΤΤ, συνεχίζεται ακόμα και σήμερα από ορισμένες εταιρείες του κλάδου.

close menu