Την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση παρουσίασης των ομάδων που διακρίθηκαν στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση 2019-2020. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και διοργανώθηκε από την Οργανωτική επιτροπή του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και το Ίδρυμα Ωνάση.
Στην εκδήλωση χαιρέτησαν ο Διομήδης Σπινέλλης, Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Διευθυντής του εργαστηρίου Επιχειρηματικής Αναλυτικής (BALab), Πρόεδρος της ΕΕΛΛΑΚ, ο Χρήστος Καρράς, Εκτελεστικός Διευθυντής Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, ο Πρόδρομος Τσιαβός,Διευθυντής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση, ο Αριστείδης Σωτηρόπουλος,Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΔΥΤΕ Α.Ε και ο Κυριάκος Κώτσογλου, Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης e-Gov της Περιφέρειας Κρήτης.
Η διαδικτυακή εκδήλωση έδωσε την δυνατότητα στις ομάδες που διακρίθηκαν, δουλεύοντας απρόσκοπτα σε τόσο ιδιαίτερες συνθήκες, να τα παρουσιάσουν και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους αλλά και με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση έργα Ανοιχτών Τεχνολογιών από:
- 1ο Νηπιαγωγείο Μουρικίου με το έργο SAVE ME……STEAM,
- 1ο Νηπιαγωγείο Λητής με τα έργα Εξερευνητές και Προστάτες Περιβάλλοντος,
- Νηπιαγωγείο Λίμνης με το έργο Παιχνίδι ανακύκλωσης με QR codes,
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου με το έργο Διόσκουροι,
- 1 Δημοτικό σχολείο Μουρνιών – Δημοτικό σχολείο Αγροκηπίου με το έργο The Airbot Project,
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκύδρας με το έργο Ενεργειακά έξυπνο σπίτι,
- CoderDojo Votanikos με τα έργα Ιππότης της Θάλασσας και Ιππότης της Στεριάς,
- Η ομάδα Noesis Hub με το έργο Smart ELectrolysis based on GrEen ENergy (SELEN),
- Όμιλος Μικροί Χάκερ του Πειραματικού Δημοτικού Φλώρινας – Για την κατηγορία Γυμνασίου με το έργο Enviroment-gets-social,
- 1ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου με το έργο Environment ALL,
- 3o Γυμνάσιο Κερατσινίου με το έργο Συλλέκτης-ελεγκτής όξινης βροχής,
- 3ο ΓεΛ Σερρών με το έργο EcoDefenders,
- 1o ΓΕΛ Ραφήνας με το έργο Smartsolar,
- 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής με το έργο Έξυπνος Κάδος Ανακύκλωσης με Διαλογή στην Πηγή,
- 7o ΓΕΛ Καλαμαριάς με το έργο Σχέδιο κατανομής και αναγνώρισης απορριμάτων,
- 3ο ΓΕΛ ΒΕΡΟΙΑΣ με το έργο i-bin,
- 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων με το έργο Το Αειφόρο Σχολείο,
- ΖΑΝΝΕΙΟ ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ-1o ΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ με το έργο Θερμοκήπιο με την ενέργεια του ήλιου και του νερού.
H εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τα σχόλια και τον απολογισμό των έργων από τον κ. Δημήτρη Κορρέ, Μηχανικό, και τον κ. Θανάση Πρίφτη, Επιστημονικό Συνεργάτη, University of Applied Sciences in Geneva. O κος Κορρές τόνισε την σημασία της εισαγωγής της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την σύνδεση της εκπαίδευσης με τις τεχνολογικές εξελίξεις, ενώ ο κος Πρίφτης εξήρε το επίπεδο και την υλοποίηση των έργων των ομάδων και τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης τέτοιων προσπαθειών από τους αρμόδιους φορείς στην Ελλάδα.
Ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση 2019-2020, διεξήχθη με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και είχε ως θεματική την Κλιματική Αλλαγή. Στο πλαίσιο αυτό 243 ομάδες μαθητών από σχολεία όλης της Ελλάδας υπέβαλαν αξιόλογες προτάσεις έργων ανοιχτών τεχνολογιών που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Οι ομάδες μαθητών κατέθεσαν πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες προτάσεις και, παρά τις αντίξοες συνθήκες, αρκετές από αυτές ολοκλήρωσαν τα έργα τους και κατάφεραν να διακριθούν. Όλα τα έργα των ομάδων που ολοκλήρωσαν το έργο τους είναι διαθέσιμα εδώ, ενώ τα έργα όλων των ομάδων που διακρίθηκαν είναι διαθέσιμα εδώ.