Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Ψηφιακός μετασχηματισμός του κέντρου διαλογής ΕΛΤΑ με mini robots

Σκανάρουν τους ταχυδρομικούς κώδικες, ζυγίζουν τα δέματα και με γρήγορες κινήσεις τα μεταφέρουν και τα τοποθετούν στους ταχυδρομικούς σάκους με τους οποίους θα φτάσουν στους προορισμούς τους. Τα ρομπότ τύπου AMR, άλλαξαν τα δεδομένα στο κέντρο διαλογής της Θεσσαλονίκης, μετατρέποντας σε «παιχνίδι» τη χρονοβόρα διαδικασία διαλογής αλληλογραφίας και πακέτων, ελαχιστοποιώντας τα λάθη και το διάστημα παράδοσης των αντικειμένων.

«Στόχος μας είναι να κάνουμε ένα σημαντικό άλμα μπροστά και να ξεχωρίσουμε από τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει στην αγορά των ταχυμεταφορών», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γιώργος Κωνσταντόπουλος κατά τη διάρκεια της ειδικής παρουσίασης της εγκατάστασης ρομποτικής διαλογής στο Κέντρο Διαλογής των ΕΛΤΑ στη Θεσσαλονίκη και σημείωσε πως τα κίτρινα ρομπότ, χάρη στη δυνατότητα να μεταφέρουν από έναν απλό φάκελο, μέχρι ένα δέμα βάρους 10 κιλών, μπορούν να διαχειριστούν το 80% των εισερχομένων αντικειμένων, να τα ζυγίζουν αυτόματα και να τα στείλουν με απόλυτη ακρίβεια στον σάκο του παραλήπτη για άμεση αποστολή, και χωρίς το παραμικρό σφάλμα.

Ο γενικός διευθυντής των Κέντρων Διαλογής και Διαβιβάσεων των ΕΛΤΑ Αργύρης Ασημακοπούλος, υπογράμμισε πως, «το Κέντρο Διαλογής της Θεσσαλονίκης έχει δυναμικότητα διαχείρισης 3.000 αντικειμένων την ώρα και σε ένα πλήρες πρόγραμμα ταξινόμησης, μπορεί να διαχειριστεί πάνω από 70.000 δέματα το εικοσιτετράωρο» και. Τα ρομπότ είναι 45 και οι έξοδοι είναι120, κάτι που είναι επεκτάσιμο ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν».

Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής λειτουργιών διαλογής των ΕΛΤΑ Σάββας Δάνδαλος, τόνισε πως ο συγκεκριμένος μηχανισμός, «μπορεί να κάνει διαλογή και για τη Νότια Ελλάδα, με αποτέλεσμα να κερδίζουμε μια ημέρα επεξεργασίας. Ένα από τα σημαντικότερα όμως στοιχεία, είναι ότι καταφέραμε πρακτικά να μηδενίσουμε τα λάθη διαλογής και κατά επέκταση την ταλαιπωρία του πελάτη. Όταν η χειρωνακτική διαλογή μπορεί να φτάσει σε ένα ποσοστό 10% λαθών, αυτή τη στιγμή με τα στατιστικά μας το λάθος που συμβαίνει, είναι της τάξεως του 0,004% και αυτό οφείλεται λόγω της κακής εκτύπωσης του barcode.

Τα 45 αυτόνομα ρομπότ έχουν τη δυναμική να διαχειριστούν έως και 3.000 δέματα την ώρα στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα αντίστοιχα 155 ρομπότ μπορούν να διαχειριστούν 7.000 δέματα την ώρα ενώ είναι εντυπωσιακό πως κινούνται αδιάκοπα για τέσσερις ώρες ξεχωρίζοντας την αλληλογραφία και τα δέματα, με μόλις τέσσερα λεπτά φόρτισης!

«Το ανθρώπινο δυναμικό μας δεν επηρεάζεται από την επανάσταση αυτή. Παραμένει το ίδιο. Απλώς η εργασία του γίνεται πιο ασφαλής, πιο αποδοτική, πιο καθαρή, πιο αθόρυβη και πιο ευχάριστη» διευκρίνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος και σημείωσε, ότι «η αυτοματοποιημένη ρομποτική διαλογή, προσφέρει ένα covid free περιβάλλον, με μεγιστοποίηση των συνθηκών υγειονομικής ασφάλειας, τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για τους καταναλωτές».

Το ρομποτικό σύστημα διαλογής, σημείωσε ο κ. Κωνσταντόπουλος, δεν είναι μόνο μια μεγάλη και ξεχωριστή τεχνολογική καινοτομία, αλλά είναι ένα κομβικό σημείο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, γιατί διαμορφώνει το σημείο εκκίνησης, για όσα ετοιμάζονται τους τελευταίους μήνες.

Αναφέρθηκε ο ίδιος στον «Ψηφιακό Ταχυδρόμο», εξηγώντας πως «περιλαμβάνει, τον ανθρώπινο παράγοντα, τον διανομέα ο οποίος, όμως, θα έχει πλέον στη διάθεσή του σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία με σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες» και στις έξυπνες θυρίδες, τα ΕΛΤΑ «PickUps», στα οποία ο πελάτης, θα μπορεί να παραδίδει ή να παραλαμβάνει το δέμα, το πακέτο, ή την αλληλογραφία του 24 ώρες το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, υπογράμμισε ότι όλα τα παραπάνω, «θα έχουν τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του 2022. Και βέβαια ακολουθούν αρκετά περισσότερα, μιας και το πρόγραμμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού θα κρατήσει πάνω από δύο χρόνια και έχει μπροστά του αρκετά και σημαντικά ‘’milestones”. Ανάμεσά τους και μερικά, που όχι μόνο μας φέρνουν σε μια νέα εποχή, αλλά μπροστά απ’ αυτήν».

«Ιδιαίτερα για τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη μας, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις περιμένουν από εμάς, καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση και ακόμα μεγαλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες τους. Και μπορώ να σας πω ότι είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο, τον πλέον αξιόπιστο και τεχνολογικά πιο προηγμένο τρόπο», ανάφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντόπουλος.

TAGS:

close menu