Η αγορά των έξυπνων ρολογιών σημείωσε για πρώτη φορά σημαντική πτώση, καθώς η δημοτικότητα των Apple Watch μειώθηκε αισθητά. Σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research, οι αποστολές smartwatches από τους κατασκευαστές στους μεταπωλητές μειώθηκαν κατά 7% το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με την Apple να καταγράφει πτώση 19%.
Η απουσία νέων χαρακτηριστικών στις τελευταίες εκδόσεις του Apple Watch, καθώς και η μη κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Ultra 3, επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις. Το μεγαλύτερο πλήγμα σημειώθηκε στη Βόρεια Αμερική, όπου οι καταναλωτές ανέβαλαν την αγορά νέων μοντέλων λόγω περιορισμένων αναβαθμίσεων στη σειρά S10. Επιπλέον, οι νομικές διαμάχες για την τεχνολογία μέτρησης οξυγόνου στο αίμα οδήγησαν σε προσωρινές απαγορεύσεις πωλήσεων στις ΗΠΑ, επιδεινώνοντας περαιτέρω την κατάσταση.
Αποτέλεσμα ήταν η Apple να δει το μερίδιο αγοράς της να πέφτει από 25% το 2023 σε 22% το τελευταίο τρίμηνο του 2024. «Τα smartwatches έχουν πλέον σταθεροποιηθεί ως κατηγορία προϊόντων, χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις στα χαρακτηριστικά τους κάθε χρόνο», σχολίασε ο αναλυτής της CCS Insight, Leo Gebbie.
Κινεζική επέλαση με φθηνότερες λύσεις
Παρά την παγκόσμια πτώση, οι Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η Xiaomi, η Huawei και η Imoo, σημείωσαν άνοδο στις πωλήσεις. Η Κίνα ξεπέρασε για πρώτη φορά την Ινδία και τη Βόρεια Αμερική σε πωλήσεις, αυξάνοντας το μερίδιό της από 19% σε 25%.
Ένας από τους κύριους λόγους ήταν η αυξανόμενη δημοτικότητα των smartwatches για παιδιά, με την Imoo να σημειώνει αύξηση 22% στις αποστολές. Ωστόσο, η Xiaomi κυριάρχησε με εντυπωσιακή αύξηση 135%, καθώς τα οικονομικά Smart Bands της προσφέρονται σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τα αντίστοιχα μοντέλα της Apple και της Samsung.
Στον αντίποδα, η Ινδία, που κάποτε κυριαρχούσε στην αγορά, σημείωσε πτώση από 30% σε 23%. Ο βασικός λόγος ήταν η υπερβολική διάδοση εξαιρετικά φθηνών smartwatches, τα οποία απογοήτευσαν τους καταναλωτές με την ποιότητά τους.
«Υπήρξε μεγάλη δυσαρέσκεια για την αξιοπιστία αυτών των προϊόντων, κάτι που οδήγησε τις εταιρείες σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής τους, εστιάζοντας σε μοντέλα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής», σημείωσε ο Gebbie.
Παρά τη γενική κάμψη, η Counterpoint προβλέπει μικρή ανάκαμψη το 2025, χάρη στην ενσωμάτωση προηγμένων λειτουργιών τεχνητής νοημοσύνης και τη βελτίωση των δεδομένων υγείας που προσφέρουν οι νέες συσκευές.