Στο πλαίσιο συμμετοχής της στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και παρουσία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη και του Αμερικανού Πρέσβη στην Ελλάδα κ. Geoffrey Pyatt, η Google συνεργάζεται με τον Δήμο μέσω προγράμματος, το οποίο θα υλοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο του ’18 μέχρι και τον Μάρτιο του ’19.
Πρόκειται για ένα ακόμη πρόγραμμα της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online” της Google, που αφορά στη δωρεάν παροχή συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, πάνω σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία,- εργαλεία όχι μόνο της Google αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου – έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά για να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online για την Θεσσαλονίκη εντάσσεται στις δράσεις της “Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση”, την οποία συντονίζει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Αμέσως μετά την ανακοίνωση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Δημαρχείου το πρώτο εκπαιδευτικό σεμινάριο για τις τοπικές επιχειρήσεις.
Η εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια ειδικών εισηγητών της Google, των Online Advisors, οι οποίοι έχουν λάβει ειδική, εκτενή εκπαίδευση πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Ήδη, τέσσερις Online Advisors, οι οποίοι κατάγονται από την Θεσσαλονίκη, έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή και, κατά το επόμενο διάστημα, θα πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις, αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου. Οι εκπαιδεύσεις θα επικεντρώνονται σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στο πώς μπορούν οι επιχειρηματίες να εφαρμόσουν στην πράξη τις δεξιότητες αυτές, προκειμένου να δείξουν στον κόσμο και τους δυνητικούς ταξιδιώτες τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της.
Κάθε τοπική επιχείρηση, είτε αυτή συνδέεται άμεσα είτε έμμεσα με τον τουρισμό, μπορεί να εγγραφεί στα ομαδικά σεμινάρια ή να ζητήσει μία κατ’ιδίαν συνάντηση στη διεύθυνση g.co/greektourism/thessaloniki
Επιπλέον, για την περαιτέρω προώθηση της Θεσσαλονίκης σε ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο, η Google σχεδίασε μια αποκλειστική ‘ταξιδιωτική ιστορία’ για την πόλη μέσα από το Google Earth, η οποία παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες και στο περίπτερο της Google στη ΔΕΘ. Πρόκειται για ένα διαδραστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης, που αναδεικνύει 27 από τα σημαντικότερα αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία της πόλης, παρουσιάζοντάς την έτσι σε χρήστες όλου του κόσμου ως ένα τουριστικό προορισμό με ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. g.co/earth/thessaloniki.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οxford Economics σχετικά με τον αντίκτυπο του διαδικτυακού περιεχομένου στον τουριστικό κλάδο, στην Ελλάδα μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από 170.000 νέες θέσεις εργασίας, εάν το ψηφιακό περιεχόμενο για τον Τουριστικό μας τομέα αναπτυχθεί και φτάσει στα επίπεδα άλλων χωρών. Μέχρι σήμερα, μέσα από την πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, περισσότεροι από 100.000 Έλληνες, στελέχη μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων και μελλοντικοί επαγγελματίες του τουρισμού, έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, σε περισσότερες από 80 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.
Η ίδια μελέτη έδειξε επίσης ότι ένα 35% των τουριστικών αναζητήσεων αφορούν στον πολιτισμό, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης. Η Google, μέσω της πλατφόρμας Google Arts & Culture, ψηφιοποιεί δωρεάν και προβάλλει συλλογές από περισσότερα από 1.500 Μουσεία σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 11 ελληνικών, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και άλλων. Η πλατφόρμα παρουσιάζεται στους επισκέπτες της ΔΕΘ στο περίπτερο της εταιρείας.
Επίσημες δηλώσεις:
Γιάννης Μπουτάρης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης: «Με το σκεπτικό ότι δεν μπορείς να χτίσεις το μέλλον σου αν δεν γνωρίζεις το παρελθόν σου, ταξιδεύουμε στοχευμένα σε πόλεις του εξωτερικού, όπου παρουσιάζουμε την Θεσσαλονίκη και αντίστοιχα προσκαλούμε τους συνομιλητές μας εδώ. Μας ενδιαφέρει ο περιηγητής, ο επισκέπτης και όχι ο τουρίστας. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει δύο τεράστια περιουσιακά στοιχεία, την ιστορία της και τα πανεπιστήμια της και στη διαδρομή προστέθηκε και η γαστρονομία της. Η ανάδειξη αυτών των στοιχείων και η πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους μελλοντικούς ταξιδιώτες χωρίς να καταναλωθούν χρήματα για διαφημίσεις είναι τα ψηφιακά προγράμματα, όπως αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα».
Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων: «Δουλεύουμε με στόχο να δώσουμε νέα εργαλεία και δεξιότητες στο ανθρώπινο κεφάλαιο της πόλης αλλά και να προκαλέσουμε την επιστροφή ανθρώπινου δυναμικού που έχει φύγει από αυτήν. Οι πολιτικές που εφαρμόζουμε έχουν στόχο τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την παραμονή των νέων στην πόλη τους. Ευχαριστούμε θερμά την Google και θεωρούμε πως μέσω αυτής της συνεργασίας θα εξοπλιστούν οι άνθρωποι, καταρχήν του τουρισμού, με νέες δεξιότητες και νέα γνώση, η οποία θα επιστρέψει ως προστιθέμενη αξία στην πόλη».
Νίκος Φωτίου, Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Κοινωνίας των Πολιτών: «Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με βασικό στόχο να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους δημότες του, έχει καταρτίσει την ψηφιακή στρατηγική του για τα έτη 2017-2020 και προωθεί τη σταδιακή υλοποίησή της. Στον τομέα της πρόσκτησης και της διάχυσης ψηφιακών δεξιοτήτων σε διάφορες κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες, έχει προχωρήσει σε σειρά συνεργειών, σε διάφορους τομείς. Στην πορεία αυτή για την κατάκτηση της σύγχρονης γνώσης και της προσαρμογής στα νέα δεδομένα η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο και, στην προσπάθεια αυτή, έχει πολύτιμους συνεργάτες την GOOGLE, καθώς και το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με τους οποίους έχουμε εξαιρετική συνεργασία, ενώ επίκειται και η ένταξη του Δήμου Θεσσαλονίκης στην Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες».
Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Γενικός Διευθυντής Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα: «Οι αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου για την Θεσσαλονίκη αυξάνονται συνεχώς, αποδεικνύοντας τη δυναμική θέση που διατηρεί η πόλη στον ελληνικό τουριστικό χάρτη. Σκοπός του προγράμματος Grow Greek Tourism Online είναι να ενισχύσουμε αυτή τη δυναμική, προσεγγίζοντας όχι μόνο τις αμιγώς τουριστικές, αλλά και κάθε επιχείρηση που προσφέρει στην εμπειρία του επισκέπτη. Εστιάζουμε τις ενέργειές μας στην υποστήριξη των επιχειρηματιών της Θεσσαλονίκης και μέσω της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online” προσφέρουμε τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες, ώστε να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου για την προσέλκυση επισκεπτών όλο τον χρόνο».
Χρήστος Κοκκάλας, Προϊστάμενος Τμήματος Καινοτομίας & Βέλτιστων Πρακτικών του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης: «Τα νέα δεδομένα που προκαλούν οι ψηφιακές καινοτομίες σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο απαιτούν, ανάμεσα σε άλλα, τον συντονισμό και την ανάπτυξη συνεργειών στον σχεδιασμό εθνικού σχεδίου για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων, στο πλαίσιο εθνικών και ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων. Η ελληνική εθνική συμμαχία για τις ψηφιακές δεξιότητες και την απασχόληση, αποτελεί το 20ο μέλος της Μεγάλης Συμμαχίας για τις ψηφιακές δεξιότητες στην ΕΕ και στον πυρήνα της λειτουργίας της βρίσκεται η συνεργασία μελών από το δημόσιο, ιδιωτικό και τρίτο τομέα με ισχυρή ικανότητα συνεισφοράς στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Τα αποτελέσματα των δράσεων που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας αποδεικνύουν τον κεντρικό ρόλο της δημόσιας διοίκησης στη νέα εποχή και την ανάγκη για εξωστρέφεια και ενίσχυση της «προληπτικής» καινοτομίας».
Νίκος Μιχαλόπουλος, Προϊστάμενος της Γενικής Δ/νσης Δημόσιων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης: «Η σημερινή εκδήλωση, συνέχεια δύο συναφών προηγούμενων, εκφράζει την ψηφιακή προοπτική-πολιτική που, μαζί με την Google, προωθεί το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Η επιτροπή για τις ψηφιακές δεξιότητες και τις θέσεις εργασίας, δηλαδή για την ψηφιακή οικονομία, βρίσκεται στο επίκεντρο των δράσεών μας».
Geoffrey R. Pyatt, Αμερικανός Πρέσβης στην Ελλάδα: «Χαίρομαι που η Θεσσαλονίκη επιλέχθηκε από την Google για να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα τους Grow Greek Tourism Online. Είμαι μεγάλος θαυμαστής της πόλης με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και την μεγάλη οικονομική δυνατότητα ως περιφερειακός κόμβος. Και μπορώ να σας πω από τις πολλές επισκέψεις μου στην πόλη ότι με την κατάλληλη ώθηση, η τουριστική περίοδος στην Θεσσαλονίκη μπορεί να επεκταθεί και να συμπεριλάβει όλο το έτος! Χαίρομαι πολύ που η Google βοηθά σε αυτή την προσπάθεια. Ένα καλό παράδειγμα για το πως οι αμερικανικές εταιρείες και η αμερικανική τεχνολογία βοηθούν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».