Προϊόντα-Υπηρεσίες

Στα ψηφιακά πορτοφόλια στρέφονται οι Έλληνες καταναλωτές για τις online αγορές τους

Στο δεύτερο μισό του 2022 το 14% των Ελλήνων online καταναλωτών έκανε αγορές μέσω ενός ψηφιακού πορτοφολιού

Εντυπωσιακή αύξηση στη χρήση των ψηφιακών πορτοφολιών (e-wallets) παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα με τους καταναλωτές, και ιδίως οι μικρότερες ηλικίες, να προτιμούν όλο και περισσότερο τη χρήση αυτής της μεθόδου για την ολοκλήρωση των διαδικτυακών αγορών τους.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα της τελευταίας έκδοσης της έρευνας Focus ontechlife της Focus Bari, σύμφωνα με την οποία στο δεύτερο μισό του 2022 το 14% των Ελλήνων online καταναλωτών έκανε αγορές μέσω ενός ψηφιακού πορτοφολιού. Σε σχέση με τα στοιχεία της αντίστοιχης έρευνας στο δεύτερο μισό του 2020 η άνοδος είναι εντυπωσιακή δεδομένου ότι το ποσοστό τότε είχε διαμορφωθεί μόλις στο 6%.

Στα ψηφιακά πορτοφόλια περιλαμβάνονται εφαρμογές όπως είναι το Apple Pay, το Google Pay και το PayPal που κυρίως χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό υπάρχουν και άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες με πιο γνωστές το Cash App και το Venmo. Το PayPal αλλά και το Cash App και το Venmo χρησιμοποιούνται και για τη μεταφορά χρημάτων και γι’ αυτό είναι αρκετά δημοφιλή στις νεαρές ηλικίες.

Περισσότερο δημοφιλές στις νεαρές ηλικίες

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Focus Bari, το ψηφιακό πορτοφόλι είναι περισσότερο δημοφιλές στις νεαρές ηλικίες. Συγκεκριμένα στην κατηγορία 16-24 ετών, το ποσοστό χρήσης φθάνει στο 27% παρουσιάζοντας εντυπωσιακή άνοδο σε σχέση με το 9% στο δεύτερο μισό του 2020. Στις υπόλοιπες κατηγορίες τα ποσοστά είναι σχετικά πιο χαμηλά. Σε αυτή των ηλικιών 25-34 ετών είναι στο 13% (από 7%), σε εκείνη των 35-44 ετών στο 11% (από 5%) ενώ στο 11% (επίσης από 5%) είναι και το ποσοστό στην κατηγορία 45-54 ετών. Αξιοσημείωτο είναι η μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στη χρήση ψηφιακών πορτοφολιών στην κατηγορία 55-64 ετών καθώς από μόλις 2% έφθασε στο 10%.

Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί δεδομένης της ευκολίας που προσφέρουν τα ψηφιακά πορτοφόλια. Υπενθυμίζεται ότι Apple Pay και Google Pay χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για τη διεκπεραίωση συναλλαγών ανέπαφα σε φυσικά σημεία πώλησης καταργώντας την ανάγκη να έχει κανείς μαζί του τις κάρτες του (πιστωτικές ή χρεωστικές) με το smartphone να αποτελεί το μόνο που χρειάζεται να κουβαλά. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις νεαρές ηλικίες, οι οποίες έχουν ουσιαστικά καταργήσει τα κλασικά πορτοφόλια, ιδίως από τη στιγμή που ακόμη και την αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης μπορούν πλέον να τα έχουν και αυτά στο smartphone τους!

Σημειώνεται ότι πλέον όλες οι ελληνικές τράπεζες προσφέρουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν είτε το Apple Pay είτε το Google Pay (σ.σ. ανάλογα με το smartphone που έχουν) για να κάνουν συναλλαγές σε φυσικά σημεία πώλησης, γεγονός που ενισχύει τη δημοτικότητα αυτών των ψηφιακών πορτοφολιών.

close menu