Έργα - Διαγωνισμοί

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τα Ηλεκτρονικά Διόδια

Ολοκληρώνονται οι προκαταρκτικές διαδικασίες για την έναρξη του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς στις 12 Οκτωβρίου αποσφραγίζονται οι προσφορές των οικονομικών φορέων που κλήθηκαν να δώσουν το παρόν σε διαδικασία διαπραγμάτευσης από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων.

Πιο συγκεκριμένα, για το έργο που θα κατασκευαστεί με μορφή ΣΔΙΤ η Ειδική Υπηρεσία του υπουργείο απέστειλε πρόσκληση στους εκπροσώπους των οικονομικών φορέων PLANET Α.Ε., KANTOR ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. και INBIZION ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ A.E. ώστε την Παρασκευή 08-10-2021 να δώσουν το παρών σε διαδικασία διαπραγμάτευσης, με σκοπό τη σύναψη Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ) στη διαδικασία δημοπράτησης και ανάθεσης του έργου : «Εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, με Σ.Δ.Ι.Τ.».

Το έργο, το οποίο αναμένεται να κοστίσει 65 εκατ. ευρώ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, προβλέπει την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων για όλη την Ελλάδα. Το έργο αναπτύσσει ένα δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν (διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές) και δημιουργεί πολλαπλές οικονομίες στην λειτουργία τους.

Σύμφωνα με το αρχικό σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ανάθεση σύμβασης εκτιμάται το δεύτερο εξάμηνο του 2023, με την επένδυση να αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη χρέωση διοδίων και οι χρήστες θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που διανύουν. Βάσει πρόσφατης επικαιροποίησης το κόστος είχε εκτιμηθεί σε περίπου 90 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι έχει ανακληθεί η παλαιά απόφαση του 2018 δέσμευσης 400 εκατ. ευρώ για τον τότε διαγωνισμό, ο οποίος ως γνωστόν ακυρώθηκε το 2020. Τον περασμένο Φεβρουάριο εγκρίθηκε η εκκίνηση μιας νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, με αρχή την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

Επί της ουσίας, το νέο μοντέλο θα παραπέμπει σε έναν ενιαίο πομποδέκτη και θα χρεώνει αναλογικά τους χρήστες με το χιλιόμετρο, δηλαδή σε σχέση με την απόσταση που διανύουν εντός του οδικού άξονα.  Όπως έχει πει πάντως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο νέος διαγωνισμός θα λαμβάνει υπόψη τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ένα υβριδικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει χιλιομετρική χρέωση εφαρμόζει ήδη από την 1ηΙανουαρίου 2021 για τους συνδρομητές της η Ολυμπία Οδός.

close menu