Με πλήθος ομιλιών και hands-on workshops ολοκληρώθηκε τo καινοτόμο πρόγραμμα TechCamp Thessaloniki που διοργάνωσαν από κοινού η Πρεσβεία των Η.Π.Α. στην Αθήνα, το Γενικό Προξενείο των Η.Π.Α. στη Θεσσαλονίκη, το Found.ation και η Socialinnov, στο πλαίσιο της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενδυνάμωση της γυναικείας επιχειρηματικότητας και τη δημιουργία ίσων ευκαιριών, το TechCamp Thessaloniki: Empowering Women Entrepreneurs παρείχε εξατομικευμένη εκπαίδευση σε μία πολυδιάστατη ομάδα 40 γυναικών επιχειρηματιών από την Ελλάδα και άλλες Βαλκανικές χώρες, από τις 11 έως τις 14 Σεπτεμβρίου, σε δράσεις που φιλοξενήθηκαν στο περίπτερο του Digital Greece.
Το πρόγραμμα TechCamp αποτελεί μία καινοτόμα εκπαιδευτική πλατφόρμα του Υπουργείου Εξωτερικών των Η.Π.Α. και χρηματοδοτείται πλήρως από αυτό. Οι γυναίκες επιχειρηματίες που πήραν μέρος στο φετινό πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία σειρά από συζητήσεις και workshops που τους έδωσαν κατευθύνσεις ώστε να εξελίξουν τις δικές τους startups σε βιώσιμες επιχειρήσεις που θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη και σταθερότητα των κοινοτήτων εντός των οποίων δραστηριοποιούνται.
O πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt, σημείωσε στον χαιρετισμό του: «Η ιστορία αποδεικνύει πως όταν οι γυναίκες συμμετέχουν και επιτυγχάνουν, οι κοινωνίες ευημερούν. Και καθώς οι χώρες μας και οι κοινότητές μας ανακάμπτουν από το οικονομικό σοκ της πανδημίας, οι συνεισφορές των γυναικών θα έχουν μεγαλύτερη αξία από ποτέ». Επίσης τόνισε: «Η ισότητα των φύλων και η οικονομική ενδυνάμωση των γυναικών ήταν προτεραιότητες της Πρεσβείας εδώ και πολλά χρόνια και είμαι υπερήφανος που τις στηρίζουμε. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι γυναίκες όχι μόνο επωφελούνται από αυτές τις νέες ευκαιρίες, αλλά ηγούνται του ψηφιακού μετασχηματισμού της Ελλάδας».
Στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος ομιλιών, που μεταδόθηκαν και μέσω livestreaming (1ο πάνελ, 2ο πάνελ), οριοθετήθηκαν οι προκλήσεις που συνοδεύουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και η ανάγκη για την ενθάρρυνση και συμμετοχή περισσότερων γυναικών στην τεχνολογία και τις επιχειρήσεις. Η επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, η αναζήτηση συνεργατών που θα προσδώσουν αξία στο εγχείρημα, η ανεύρεση ευκαιριών χρηματοδότησης και η αποτελεσματική παρουσία στον κόσμο των social media αποτέλεσαν βασικές εκπαιδευτικές ενότητες του TechCamp Thessaloniki: Empowering Women Entrepreneurs.
Η Μαρία Συρεγγέλα, Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Δημογραφικής Πολιτικής και Οικογένειας, πήρε μέρος σε συζήτηση για την γυναικεία επιχειρηματικότητα: «Πριν μιλήσουμε για ενθάρρυνση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, πρέπει να μιλήσουμε για την ενδυνάμωση των γυναικών. Η κυβέρνηση στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, όπου οι γυναίκες θα νιώθουν ισχυρές και έτοιμες να κάνουν το πρώτο βήμα ή το επόμενο βήμα στην επαγγελματική τους ζωή. Πιστεύουμε πως χωρίς την ίση συμμετοχή των γυναικών δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική ανάπτυξη, δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική κοινωνική δικαιοσύνη και πραγματική δημοκρατία».
«Πρέπει να δημιουργήσουμε πρότυπα» τόνισε η Μυλαίδη Στούμπου, Πρόεδρος της Επιτροπής Women in Business του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, και πρόσθεσε: «Χρειαζόμαστε γυναίκες που μπορούν να αναδειχθούν ως πρότυπα επιτυχημένου συνδυασμού καριέρας και οικογένειας. Τέτοια πρότυπα και προγράμματα που συμβουλεύουν, ενθαρρύνουν και υποστηρίζουν γυναίκες θα συμβάλλουν στη δημιουργία των ηγέτιδων του αύριο, μιας και χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες ηγέτιδες».
Στη δημιουργία προτύπων αναφέρθηκε και η Εφη Λαζαρίδου, Διευθύνουσα Σύμβουλος του προγράμματος «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά»: «Τα πρότυπα εμπνέουν τις νεότερες γενιές και τους δείχνουν πώς τα όνειρα μπορούν να πραγματοποιηθούν. Πρέπει να αναδεικνύουμε τις γυναίκες που είναι πετυχημένες και έχουν μια ισορροπημένη ζωή, να προσφέρουμε συμβουλευτική εκπαίδευση, ευκαιρίες δικτύωσης και τη δυνατότητα να μιλούν δημοσίως για τις εμπειρίες τους.».
«Τέτοιου τύπου κοινωνικά προγράμματα μπορούν πραγματικά να εμπνεύσουν την αληθινή κουλτούρα, όχι μόνο στις οικογένειες, αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία» υπογράμμισε ο Jimmy Athanasopoulos υπεύθυνος για τα προγράμματα Κοινωνικής Ευθύνης της Libra στην Ελλάδα και πρόεδρος του Envolve Entrepreneurship.
Διακεκριμένοι εκπαιδευτές καθοδήγησαν τις συμμετέχουσες σε μία σειρά από διαδραστικά σεμινάρια που κορυφώθηκαν με την παρουσίαση ολοκληρωμένων επιχειρηματικών πλάνων την τελευταία μέρα του TechCamp. Οι 40 συμμετέχουσες απέκτησαν μία πληρέστερη εικόνα για τα νέα ψηφιακά εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους, ανέλυσαν νομικής και οικονομικής φύσης ζητήματα, ανακάλυψαν τις δυνατότητες που τους προσφέρει το digital marketing, εξερεύνησαν τον κόσμο των πωλήσεων, έμαθαν πώς μπορούν να αναπτύξουν ένα αποτελεσματικό πλάνο επαγγελματικής και προσωπικής βελτίωσης και παρακολούθησαν επιτυχημένες τακτικές επιχειρηματικής στρατηγικής.
Το TechCamp Thessaloniki αποτελεί τη συνέχεια μιας μακρόχρονης επιτυχημένης συνεργασίας μεταξύ του Found.ation, της Socialinnov και της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Ελλάδα, που ξεκίνησε πριν τέσσερα χρόνια, όταν οι Η.Π.Α. ήταν τιμώμενη χώρα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Οι δράσεις του “TechCamp Thessaloniki: Empowering Women Entrepreneurs” υποστηρίζονται επίσης από το Βασίλειο των Κάτω Χωρών, την Amazon Web Services και την ID-GC.