Οι συζητήσεις στα πλαίσια των «Δελφικών Διαλόγων» έριξαν φως στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της ανθρωπότητας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Οι Διάλογοι πραγματοποιήθηκαν εχθές στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και την ευγενική χορηγία της Eurolife FFH. Διακεκριμένοι ομιλητές από τα μεγαλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα του κόσμου έδωσαν διαλέξεις για τη σχέση τεχνολογίας και δημοκρατίας, και με τις διεισδυτικές αναλύσεις και προτάσεις τους άνοιξαν τον δρόμο για περαιτέρω συζήτηση μεταξύ όλων των εκλεκτών παρευρισκόμενων. Στη στρογγυλή τράπεζα θίχτηκαν τα κρισιμότερα σημεία των συνεδριών που είχαν προηγηθεί, όπως η παραπληροφόρηση, η ψηφιακή δημοκρατία και ο ρόλος της τεχνολογίας στην ανθρώπινη συνείδηση.
Ο Pierre Lévy, φιλόσοφος, θεωρητικός του πολιτισμού και μελετητής των μέσων ενημέρωσης άνοιξε τη συζήτηση θέτοντας το ζήτημα ορισμού της παραπληροφόρησης. Όλοι οι ομιλητές συμμετείχαν σε έναν εκτενή διάλογο, προσφέροντας τις απόψεις και προοπτικές τους, καθώς και ενδιαφέροντα παραδείγματα του φαινομένου. Ο Philip Howard, κοινωνικός επιστήμων με εξειδίκευση στην τεχνολογία, τη δημόσια πολιτική και τις διεθνείς υποθέσεις. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής για το Περιβάλλον της Πληροφορίας, τονίζοντας την περιπλοκότητα του φαινομένου, πρότεινε τον ορισμό της παραπληροφόρησης ως «σκόπιμη διαστρέβλωση γεγονότων που αποσκοπεί στην παραπλάνηση των ατόμων, η οποία συχνά τροφοδοτείται από οικονομικά κίνητρα». Έπειτα, η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τους τρόπους εξακρίβωσης μιας πληροφορίας και τη σημασία της αξιολόγησης της πηγής προώθησής της. Παρότι δεν αποτελεί σύγχρονο φαινόμενο, η παραπληροφόρηση λογίζεται μεταξύ των σοβαρότερων απειλών που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες επειδή, όπως ανέφερε ο Jeffrey Schnapp, Πρόεδρος, Τμήμα Συγκριτικής Λογοτεχνίας, Καθηγητής Ρομανικών Γλωσσών και Λογοτεχνιών και Συγκριτικής Λογοτεχνίας Πανεπιστημίου Harvard, Συν-διευθυντής του Κέντρου Berkman για το Διαδίκτυο και την Κοινωνία, οι παραποιημένες πληροφορίες ταξιδεύουν στον κόσμο του διαδικτύου ραγδαία και σε κάθε ανθρώπινη γλώσσα.
Στη συνέχεια, ο φιλόσοφος, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Paris X-Nanterre και Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Étienne Balibar, εξήγησε το φαινόμενο που αποκαλεί «αποικιοποίηση των ανθρώπινων σχέσεων από την τεχνολογία», σε σχέση με τη δημοκρατία ως καθεστώς και ως τρόπο ζωής. Αντλώντας στοιχεία από το έργο του Habermas, ο Balibar συζήτησε τους κινδύνους της αντικατάστασης των ανθρώπινων διαστάσεων με μηχανικές διαδικασίες που καθοδηγούνται από τεχνολογικά μέσα.
Ακολουθώντας τις ερωτήσεις των παρευρισκόμενων, η συζήτηση στράφηκε στο θέμα της ψηφιακής ψηφοφορίας και στις προκλήσεις της διασφάλισης της συμμετοχής όσων δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Οι ομιλητές τοποθετήθηκαν στο θέμα της εξελισσόμενης έννοιας της δημοκρατικής συμμετοχής και τη σημασία δημιουργίας πλατφορμών που διευκολύνουν την ίση συμμετοχή.
Οι Δελφικοί Διάλογοι έκλεισαν με σκέψεις γύρω από την «αποξένωση» του ανθρώπου προς την τεχνολογία και τις μορφές που μπορεί να πάρει: την αλλοτρίωση, την αντίσταση, την προσαρμογή ή την ανατροπή. Ο Γάλλος φιλόσοφος Étienne Balibar, τέλος, έθεσε προς περαιτέρω διερεύνηση την υπερβατική διάσταση που ενδεχομένως παίρνει η τεχνολογία στις συνειδήσεις των ανθρώπων, συγκρίνοντας το ρόλο της με εκείνον που άλλοτε διαδραμάτιζε μια θεότητα. Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο έγκειται στο ότι αποκλειστικός δημιουργός της τεχνολογίας είναι ο άνθρωπος, και κατ’ επέκταση είναι και ο μόνος υπεύθυνος να ορίσει τόσο την εξέλιξή της, όσο και τις διαστάσεις που λαμβάνει στη σύγχρονη κοινωνία.