Τέσσερις βασικούς στόχους έχει ο αλγόριθμος του TikTok: Αξία χρήστη, μακροπρόθεσμη αξία χρήστη, αξία δημιουργού και αξία πλατφόρμας.
Αυτό το σύνολο στόχων έγινε γνωστό από ένα αποκαλυπτικό έγγραφο προς τους υπαλλήλους της εταιρείας, το οποίο παρέχει νέες λεπτομέρειες για το πώς η πιο επιτυχημένη εφαρμογή βίντεο στον κόσμο έχει δημιουργήσει ένα τόσο διασκεδαστικό -μερικοί θα το αποκαλούσαν εθιστικό- προϊόν.
Το έγγραφο, με τίτλο «TikTok Algo 101», εκπονήθηκε από την ομάδα μηχανικών του TikTok στο Πεκίνο. Μια εκπρόσωπος της εταιρείας, η Hilary McQuaide, διευκρίνισε ότι γράφτηκε για να εξηγήσει στους μη τεχνικούς υπαλλήλους το πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος. Το έγγραφο προσφέρει νέες λεπτομέρειες σχετικά με την κυρίαρχη εφαρμογή βίντεο, παρέχοντας μια ματιά στον μαθηματικό πυρήνα της εφαρμογής και μια εικόνα για την κατανόηση της ανθρώπινης φύσης -την τάση προς την πλήξη, την ευαισθησία κ.α.
Το έγγραφο, επίσης, σηκώνει την κουρτίνα, εστιάζοντας στις διασυνδέσεις της εταιρείας με την κινεζική μητρική, την ByteDance, τη ίδια στιγμή που το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ καταρτίζει μια νέα έκθεση για το αν το TikTok αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών.
Εάν ανήκετε στα δισεκατομμύρια άτομα που περνούν αρκετό χρόνο στο TikTok, τότε γνωρίζετε την εφαρμογή ως το βασικό όχημα του 2021 για την κουλτούρα της νεολαίας και την διαδικτυακή κουλτούρα ευρύτερα. Το TikTok εμφανίζει μια ροή βίντεο και, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμεύει περισσότερο ως ψυχαγωγία παρά ως σύνδεση με φίλους.
Πέτυχε, δηλαδή, εκεί όπου άλλες εφαρμογές σύντομων βίντεο απέτυχαν, εν μέρει χάρη στην εύκολη δημιουργία και στη δυνατότητα των χρηστών να χρησιμοποιούν μουσική υπόκρουση ή memes. Και για πολλούς χρήστες, οι οποίοι καταναλώνουν χωρίς να δημιουργούν, η εφαρμογή είναι σοκαριστικά καλή στο να διαβάζει τις προτιμήσεις τους και να τους οδηγεί σε μια από τις πολλές «πλευρές» τους, είτε τους ενδιαφέρει ο σοσιαλισμός, οι συμβουλές για Excel ή σεξ, η συντηρητική πολιτική ή ένας συγκεκριμένος σελέμπριτι.
Το TikTok μοιράστηκε δημόσια τις γενικές περιγραφές του συστήματος προτάσεων – συστάσεων, εξηγώντας ότι λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως τα likes και τα σχόλια καθώς και πληροφορίες βίντεο, όπως λεζάντες, ήχους και hashtag. Εξωτερικοί αναλυτές προσπάθησαν επίσης να σπάσουν τον κώδικά του. Ένα πρόσφατο ρεπορτάζ της Wall Street Journal έδειξε πώς το TikTok μπορεί να οδηγήσει τους νεαρούς θεατές σε περιεχόμενο που προωθεί την αυτοκτονία ή τον αυτοτραυματισμό -προβλήματα που η TikTok λέει ότι προσπαθεί να επιλύσει, διαγράφοντας περιεχόμενο που παραβιάζει τους όρους.
Το νέο έγγραφο παρασχέθηκε στους New York Times από ένα άτομο, το οποίο ήταν εξουσιοδοτημένο να το διαβάσει, αλλά όχι να το κοινοποιήσει. Το έδωσε υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας. Το έκανε, επειδή ενοχλήθηκε από την ώθηση της εφαρμογής προς ένα «θλιβερό» περιεχόμενο, το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει αυτοτραυματισμό.
Το έγγραφο εξηγεί ότι για την επιδίωξη του «απώτερου στόχου» της εταιρείας, δηλαδή να προσθέτει καθημερινά ενεργούς χρήστες, επιλέγεται η βελτιστοποίηση δύο στενά συνδεδεμένων μετρήσεων στη ροή των βίντεο: διατήρηση, δηλαδή αν ο χρήστης επιστρέφει, και ο χρόνος που δαπανήθηκε. Η εφαρμογή θέλει να σας «κρατήσει», όσο το δυνατόν περισσότερο.
Ο Guillaume Chaslot, ιδρυτής της Algo Transparency, μιας ομάδας με έδρα το Παρίσι που έχει μελετήσει το σύστημα προτάσεων του YouTube και έχει μια αρνητική άποψη για την επίδραση του προϊόντος στα παιδιά, εξέτασε το έγγραφο.
«Αυτό το σύστημα σημαίνει ότι ο χρόνος παρακολούθησης είναι το κλειδί» τόνισε. «Ο αλγόριθμος προσπαθεί να εθίσει τους ανθρώπους αντί να τους δώσει αυτό που πραγματικά θέλουν».
Πληροφορική