Αύξηση των επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI) έφερε η εμφάνιση του ChatGPT. Ειδικότερα, σχεδόν μία στις δύο επιχειρήσεις (το 45%) δηλώνει ότι η δημοσιότητα του ChatGPT την ώθησε να αυξήσει τις επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Gartner, πλέον το 70% των εταιρειών, παγκοσμίως, βρίσκεται σε φάση διερεύνησης του Generative AI, ενώ το 19% βρίσκεται ήδη σε πιλοτική ή παραγωγική λειτουργία.
“Ο παροξυσμός της τεχνητής νοημοσύνης δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Οι οργανισμοί προσπαθούν να καθορίσουν ποιο μέρος του προϋπολογισμού θα διαθέσουν σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ποια προϊόντα αξίζουν την επένδυση, πότε να ξεκινήσουν και πώς να μετριάσουν τους κινδύνους, που συνεπάγεται αυτή η αναδυόμενη τεχνολογία”, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Η δημοσκόπηση διεξήχθη μεταξύ 2.544 στελεχών στο πλαίσιο σειράς διαδικτυακών σεμιναρίων της Gartner τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2023, με αντικείμενο τον επιχειρηματικό αντίκτυπο του ChatGPT.
Περί κινδύνων
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, τα στελέχη των επιχειρήσεων εκτιμούν ότι τα οφέλη της Generative AI υπερτερούν των κινδύνων. Για την ακρίβεια, το 68% των στελεχών πιστεύει ότι τα οφέλη της υπερτερούν των κινδύνων, σε σύγκριση με μόλις 5% που πιστεύουν ότι οι κίνδυνοι υπερτερούν.
Ωστόσο, τα στελέχη μπορεί να αρχίσουν να αλλάζουν την οπτική τους, καθώς οι επενδύσεις στο ChatGPT αυξάνονται. “Ο αρχικός ενθουσιασμός για μια νέα τεχνολογία μπορεί να δώσει τη θέση του σε μια πιο αυστηρή ανάλυση των κινδύνων και των προκλήσεων εφαρμογής”, αναφέρει η Gartner.
“Οι οργανισμοί πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν ένα πλήθος ερωτημάτων περί εμπιστοσύνης, κινδύνων, ασφάλειας, ιδιωτικότητας και δεοντολογίας, καθώς αρχίζουν να αναπτύσσουν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη”, προσθέτουν οι αναλυτές.
Η εμπειρία των πελατών
Η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών είναι η πρωταρχική εστίαση των επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες, μόνο το 17% των στελεχών ανέφερε τη βελτιστοποίηση κόστους ως τον πρωταρχικό σκοπό των παραγωγικών επενδύσεων στο Generative AI.
Η εμπειρία των πελατών ήταν η πιο κοινή πρωταρχική εστίαση των επενδύσεων, όπως ανέφερε το 38% των στελεχών. “Καθώς οι επιχειρήσεις αρχίζουν να πειραματίζονται με το Generative AI, πολλοί ξεκινούν με περιπτώσεις χρήσης, όπως η βελτίωση περιεχομένου πολυμέσων ή η δημιουργία κώδικα. Αν και αυτές οι προσπάθειες μπορούν να δώσουν μια ισχυρή αρχική προστιθέμενη αξία, το Generative AI έχει τεράστιες δυνατότητες να υποστηρίξει λύσεις που ενισχύουν τους ανθρώπους ή τις μηχανές και εκτελούν αυτόνομα επιχειρηματικές διαδικασίες και διαδικασίες ΙΤ”, τονίζει η Gartner.
Και καταλήγει: “Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι και οι CIO, που αξιοποιούν το Generative AI, για να οδηγήσουν τον μετασχηματισμό μέσω νέων προϊόντων και επιχειρηματικών μοντέλων, θα βρουν τεράστιες ευκαιρίες για αύξηση εσόδων”.