Η έννοια του Cloud και του Software-as-a-Service (SaaS) δεν είναι πια νέα, αλλά είναι άλλο πράγμα να συζητάει κανείς για τις νέες τάσεις και άλλο να τις βλέπει στην πράξη να αποδεικνύουν τα οφέλη και τις υποσχέσεις τους σε χιλιάδες επιχειρήσεων.
Αυτό ακριβώς καταμαρτυρά μία νέα έρευνα που διενεργήθηκε από τη SoftOne (μέλος του Ομίλου Olympia) σε περισσότερες από 6.000 επιχειρήσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Οι εν λόγω επιχειρήσεις κάνουν ήδη χρήση Cloud υπηρεσιών και μάλιστα οι αριθμοί «κόβουν την ανάσα»: Κάθε μέρα διεκπεραιώνονται πάνω από 25 εκατ. requests (!), ενώ η μηχανή αυτοματισμού υποστηρίζει 5,5 εκατ. διαδικασίες που ολοκληρώνονται καθημερινά και καθοδηγούνται από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης! Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, πως μόνο σε επίπεδο ηλεκτρονικής τιμολόγησης (EINVOICING) διακινούνται περισσότερα από 2 εκατ. τιμολόγια κάθε μήνα, από και προς 50.000 επιχειρήσεις.
Ικανοποίηση σε όλα τα μεγέθη επιχειρήσεων
Όπως θα περίμενε κανείς, η πλειονότητα των επιχειρήσεων είναι μικροί οργανισμοί (το 88% περίπου είναι επιχειρήσεις με έως 50 υπαλλήλους), αλλά ο βαθμός ικανοποίησης από τη χρήση των Cloud Υπηρεσιών στην πραγματικότητα δεν διαφέρει.
Ανεξάρτητα από το μέγεθος, φαίνεται πως περισσότερες από 3 στις 4 επιχειρήσεις είναι πολύ ικανοποιημένες με τις Cloud υπηρεσίες που λαμβάνουν και αυτή η αξιολόγηση γίνεται ακόμα πιο σημαντική εάν αναλογιστεί κανείς ότι οι ερωτηθέντες αποτελούνταν κατά κύριο λόγο (60%) από τους ιδιοκτήτες και το top management ή τους επικεφαλής των λογιστηρίων (27%), στελεχών δηλαδή με εξαιρετικά αυξημένες απαιτήσεις και εξειδικευμένες γνώσεις.
Τα σημαντικότερα οφέλη του Cloud στην πράξη
Ο λόγος για τους οποίους μεταβαίνει μία επιχείρηση σε Cloud υπηρεσίες μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Παρ’ όλα αυτά, κάποια στοιχεία γύρω από την υιοθέτηση του Cloud είναι εξαιρετικά κοινά και βρίσκονται στην κορυφή των βασικών κινήτρων για τη μετάβαση στο «σύννεφο».
Οι τρεις σημαντικότεροι λόγοι, με βάση την έρευνα της SoftOne, είναι κατά σειρά:
– Η δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης και λειτουργίας (89%)
– Η αυτόματη ενημέρωση και αναβάθμιση των συστημάτων (88%)
– Η αυξημένη ασφάλεια και αξιοπιστία (82%)
Άλλα πλεονεκτήματα είναι η ευκολία στην επεκτασιμότητα ή αλλιώς το περίφημο “Cloud agility” (78%), η ευέλικτη πρόσβαση σε αποθηκευτικό χώρο (75%), αλλά και ο μικρός χρόνος υλοποίησης (75%) και η εύκολη διασύνδεση με εφαρμογές τρίτων (73%).
Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο είναι το γεγονός ότι όλα αυτά τα οφέλη αποτέλεσαν αρχικά τους λόγους επιλογής του Cloud. Στη συνέχεια όμως, όπως οι ίδιες οι επιχειρήσεις σημειώνουν, η επιλογή τους δικαιώθηκε πλήρως (η ταύτιση πλησιάζει το 100%), αφού είδαν στην πράξη τους λόγους επιλογής να διαμορφώνονται πράγματι σε οφέλη.
Επίσης, με δεδομένο ότι η δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης των χρηστών και απρόσκοπτης λειτουργίας της επιχείρησης αποτελεί το βασικότερο λόγο υιοθέτησης του Cloud, θα ήταν λογικό να υποθέσουμε ότι οι Cloud λύσεις βοήθησαν σημαντικά τους οργανισμούς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πράγματι, περισσότερες από 3 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσαν πως οι Cloud λύσεις της SoftOne ήταν αυτές που επέτρεψαν την αδιάλειπτη λειτουργία τους, δίνοντας την απάντηση στις εξαιρετικά ιδιαίτερες δυσκολίες που επέβαλε η πανδημία σε όλους μας.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνεχίζεται
Το Cloud μπορεί να είναι το πρώτο και το σημαντικότερο βήμα προς το digital transformation μιας επιχείρησης, αλλά σίγουρα δεν είναι το μόνο. Οι εταιρείες της έρευνας, έχοντας «βιώσει» τα πλεονεκτήματα του Cloud, σχεδιάζουν σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό (περίπου 2 στις 3) επιπλέον επενδύσεις σε επίπεδο Cloud Services αλλά και Enterprise Mobility. Για παράδειγμα, 4 στις 10 επιχειρήσεις σχεδιάζουν να μεταβούν σε συστήματα ηλεκτρονικής τιμολόγησης, το 28% θα επενδύσει σε Cloud CRM, το 26% σε mobile εφαρμογές παραγωγικότητας, ενώ σε ότι αφορά πάντοτε το άμεσο μέλλον συναντάμε ακόμα πλάνα για επενδύσεις σε συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικών εγγράφων (EDI), μισθοδοσίας και εφαρμογών διαχείρισης προσωπικού, Sales Force Automation κ.ά.
Η έρευνα της SoftOne αποτελεί μία ακόμη απόδειξη τόσο της αξίας του Cloud για κάθε επιχείρηση όσο και της επιτακτικής σημασίας που έχει πλέον ο ψηφιακός μετασχηματισμός κάθε διαδικασίας σε μία εποχή που τα πάντα ψηφιοποιούνται. Κι αυτό γιατί αφενός μεν προβάλλει αμείλικτη η ανάγκη πρόσβασης σε δεδομένα και εφαρμογές, από οποιονδήποτε χρήστη, οποιαδήποτε συσκευή, οποιοδήποτε μέρος, οποιαδήποτε ώρα, αφετέρου δε είναι επιτακτική ανάγκη όλα αυτά να γίνονται με ασφάλεια, αξιοπιστία και ταυτοποίηση πρόσβασης. Κι αυτό προσφέρει το Cloud.