Το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Tekmon οργάνωσαν με επιτυχία τη Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2023 εκδήλωση παρουσίασης του case study με τίτλο“No-code digital transformation with TEKMON”, ένα case study που γράφτηκε σε συνεργασία με το INSEAD Business School και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Γιατί όμως η Tekmon κίνησε το ενδιαφέρον, ώστε να γραφτεί αυτό το case study; Τα τελευταία χρόνια έχει αναδυθεί μια νέα γενιά λογισμικού, επονομαζόμενη no-code/low-code που λύνει τα χέρια των εταιρειών, δίνοντας τη δυνατότητα σε χρήστες με βασικές γνώσεις υπολογιστή να ψηφιοποιούν μόνοι τις διαδικασίες τους. Αυτή την επανάσταση στο software αξιοποίησε η Tekmon και ήρθε να δώσει λύση με το λογισμικό της, και αυτή τη νέα γενιά που αλλάζει τα δεδομένα στα εταιρικά λογισμικά παρακολουθεί το case study.
Καθώς οι εταιρείες οφείλουν να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ευελιξία στις διαδικασίες τους για να είναι αποτελεσματικές, οι λύσεις low-code/no-code είναι καίριες, γιατί, όχι μόνο ψηφιοποιούν εύκολα και γρήγορα τις διαδικασίες τους, αλλά, επιπλέον, τις απαλλάσσουν από την εξάρτηση που είχαν ως τώρα από το τμήμα IT. Το αποτέλεσμα; Ο ψηφιακός μετασχηματισμός γίνεται «δημοκρατικός» και προσβάσιμος σε όλες τις ομάδες εργαζομένων, το κόστος της ψηφιοποίησης μειώνεται, και ένας νέος ρόλος, αυτός του ‘citizen developer’, έρχεται στο προσκήνιο. Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το case study ΕΔΩ.
Στην εκδήλωση, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τη σημασία αυτών των νέων εφαρμογών στην αντιμετώπιση των αυξανόμενων αναγκών του ψηφιακού μετασχηματισμού από σύγχρονες επιχειρήσεις. Επίσης άκουσαν από τον κ. Αλέξανδρο Ζιώμα, Διευθυντή Επιχειρηματικής Μονάδας Συστημάτων Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών πώς η Ανοιχτή Καινοτομία γενικά, και ο διαγωνισμός The Digital Gate που το αεροδρόμιο έχει τρέξει ήδη τέσσερις φορές, έχει βοηθήσει στη λύση σημαντικών επιχειρησιακών προκλήσεων, καθώς και στην ενδυνάμωση νέων επιχειρηματικών ομάδων να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο επιχειρείν.
Ακολούθησε μια ανοιχτή συζήτηση (fireside chat) με τους κ. Θεόδωρο Ευγενίου, Καθηγητή στις Επιστήμες των Αποφάσεων και τη Διοίκηση Τεχνολογίας του INSEAD Business School, τον κ. Νικόλα Ζήνα, συν-ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Tekmon, και τον κ. Πάνο Μήτσιο, συν-ιδρυτή και COO της Tekmon για τις αρχές της επιχειρηματικής ιδέας και τα pivots που χρειάστηκε να κάνει μέχρι να καταλήξει σε ένα σταθερό μοντέλο enterprise software για εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή, ένα μοντέλο που δεν παύει να προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής. «Ακόμη κι αν δεν πιστεύω στον εαυτό μου, πιστεύω σε αυτό που κάνω», ένα γνωστό quote του κιθαρίστα των Led Zeppelin, Jimmy Page, πρέπει να είναι το motto για έναν επίδοξο επιχειρηματία, σύμφωνα με τον κ. Μήτσιο, δείγμα του πόσο δυνατό πρέπει να είναι το όραμα για τα όσα έχει να προσφέρει η εταιρεία στην επιτυχία μιας νεοφυούς επιχείρησης.
«Καθώς η νοοτροπία αλλάζει, θα υπάρχουν πολύ περισσότερες ευκαιρίες να γίνεται η ζύμωση μεταξύ εταιρειών, ομάδων που μπορούν να γίνουν startups και πανεπιστημίων», είπε ο κ. Ευγενίου σε σχέση με το περιβάλλον του επιχειρείν στην Ελλάδα, ενώ η Αγγελική Καραγιαννάκη, Διευθύντρια του ACEin, ανέφερε ότι η εκδήλωση αυτή αποτελεί την πρώτη μιας σειράς εκδηλώσεων που έχουν ως στόχο να αναδείξουν τη δυναμική των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων και να ενισχύσουν τη σύνδεσή τους με εδραιωμένες επιχειρήσεις για την ανάπτυξη της καινοτομίας. Αναφερόμενη ειδικότερα στα Προγράμματα Ανοιχτής Καινοτομίας που διοργανώνει το ACEin σε συνεργασία με μεγάλες επιχειρήσεις πρόσθεσε: «Ερχόμαστε να καλύψουμε το κενό που υπάρχει σε μια κομβική στιγμή της ζωής ενός startup, όταν η ομάδα έχει βρει την ιδέα, αλλά δεν την έχει τεστάρει ακόμη στην αγορά, δηλαδή δεν έχει βρει ακόμη τον πρώτο της πελάτη».
«Η εμπιστοσύνη που μας έδειξε η ομάδα του αεροδρομίου μας άνοιξε πολλές πόρτες», είπε κλείνοντας ο κ. Ζήνας, τονίζοντας τη σημασία του πρώτου πελάτη της Tekmon που τη βοήθησε να εδραιωθεί στον χώρο του εταιρικού λογισμικού στην Ελλάδα, αλλά και να φτάσει μέχρι το Μετρό του Λονδίνου.