Επιχειρήσεις

Το lockdown «χτυπάει» την Black Friday. Απώλειες 60% αναμένει η αγορά, ακόμη και στις ηλεκτρονικές παραγγελίες

Σε μια προσπάθεια να υπερκεράσουν τις επιπτώσεις του lockdown σε μια περίοδο που αναμένεται να υπήρχε (υπό φυσιολογικές συνθήκες) ιδιαίτερα αυξημένη εμπορική κίνηση, τα εμπορικά καταστήματα αναζητούν εναλλακτικές διόδους πωλήσεων εν όψη της έναρξης της εορταστικής αγοράς, η οποία τα τελευταία χρόνια σηματοδοτείται από την black Friday.

Ήδη μεγάλα καταστήματα έχουν ξεκινήσει ήδη τις ανάλογες ενέργειες, προσφέροντας δυνατότητα προεγγραφής για τις προσφορές της Black Friday, ενώ η πρόταση που έπεσε στο τραπέζι για δυνατότητα παραλαβής των ηλεκτρονικών πωλήσεων από το κατάστημα εν έγινε δετή από τα αρμόδια υπουργεία.

Προκειμένου από την μία να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες πωλήσεις αλλά και να μην δημιουργηθούν προβλήματα με καθυστερήσεις στις αποστολές μέσω κούριερ, ορισμένα καταστήματα αναμένεται να ξεκινήσουν τις προσφορές ακόμα και από την ερχόμενη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου, μια κίνηση όμως που δεν δείχνει να έχει ευρεία ανταπόκριση καθώς χάνεται η έννοια των εκπτώσεων.

Το μεγαλύτερο στοίχημα που μένει να κερδηθεί στην παρούσα περίοδο είναι αυτό των έγκαιρων παραδόσεων, ένα ζήτημα που δημιούργησε μεγάλα προβλήματα την περίοδο του προηγούμενου lockdown, με τους καταναλωτές να βρίσκονται αντιμέτωποι με τεράστιες καθυστερήσεις.

Ήδη πολλές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε δικές τους συνεργασίες, προκειμένου να  αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα.

Σύμφωνα με όσα δείχνουν τα πρώτα στοιχεία της αγοράς και των εμπορικών συλλόγων, η πτώση των εσόδων σε αυτή την περίοδο, αναμένεται να φτάσει ακόμα και το 60%, καθώς για τον μέσο όρο της αγοράς εκτιμάται ότι η υποκατάσταση τζίρου υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες θα κινηθεί μόλις στο 35%-40%, ποσοστό που προοιωνίζεται μεγάλες απώλειες για τις επιχειρήσεις. Η πρόταση δε για μετάθεση της Black Friday σε μεταγενέστερο χρόνο -μέσα στον Δεκέμβριο, όπως εισηγήθηκε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης- βρίσκει αντίθετη την πλειονότητα του λιανεμπορίου.

Εκτός του ότι η συμφόρηση παραγγελιών δεν φαίνεται να μπορεί να αποφευχθεί, σύμφωνα με παράγοντες του εμπορίου, κανείς δεν θα ήθελε να θυσιάσει το μεικτό περιθώριο κέρδους του μέσα στον πλέον εμπορικό μήνα της χρονιάς -και ειδικότερα αυτής της χρονιάς, όπου ούτως ή άλλως, η όποια καταναλωτική ζήτηση είναι πολύτιμη.

TAGS:

close menu