Σε παράταση μέχρι τις 28 Μάρτιου οδηγείται ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την 30ετή παραχώρηση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και του σταθμού διαλογής του Θριάσιου Πεδίου, γνωστού και ως Θριάσιο ΙΙ.
Σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής, ο λόγος της νέας αυτή παράτασης είναι το νέο πανδημικό κύμα της μετάλλαξης Όμικρον και τα αιτήματα των ενδιαφερομένων σχημάτων για περισσότερο χρόνο έτσι ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα. Υπενθυμίζεται πως ο ίδιος λόγος είχε χρησιμοποιηθεί και για την παράταση της αρχικής καταληκτικής ημερομηνίας από τις 26 Ιανουαρίου για σήμερα.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου
Ο σχεδιασμός του Υπουργείου προβλέπει πως η ανάδειξη του παραχωρησιούχου θα έχει ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους, ενώ παραμένει και εφικτός ο στόχος της εγκατάστασής του εντός του 2023.
Στόχος του Υπουργείου είναι ο νέος διαγωνισμός να έχει πιο ελκυστικούς και ανταγωνιστικούς όρους, ώστε να μην μην έχουμε μία επανάληψη του 2019, όπου ο διαγωνισμός «κόλλησε» στο στάδιο της υποβολής των οικονομικών προσφορών.
Τότε είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα σχήματα ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed, Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD, που συνδέεται με τη Cosco, η κοινοπραξία Damco Energy (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου)-Foodlink και η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo.
Τι αφορά το project
Πρόκειται για το μεγαλύτερο logistics park έκτασης 1.450 στρεμμάτων που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα και ανήκει στον ΟΣΕ. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.
Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται 30 έτη και θα αφορά την εκτέλεση του Τεχνικού Έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια Εξοπλισμού) του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι Θριασίου Πεδίου καθώς και την παροχή των Υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση στου Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι Θριασίου Πεδίου κατά τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης, σύμφωνα και με τους όρους της Προσφοράς του Αναδόχου και της Σύμβασης Παραχώρησης.
Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ, Σπυρίδων Πατέρας, έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι στο Θριάσιο Πεδίο θα συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευματικών της Αττικής. Αυτό σημαίνει πως το Θριάσιο Πεδίο θα αποτελεί ταυτόχρονα κεντρικό εμπορευματικό σταθμό και σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.
Επομένως ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο ρόλος της χώρας μας ως logistics center σε διεθνές επίπεδο. Με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερη διασύνδεση των εμπορευματικών «γραμμών» με τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι το οποίο επιταχύνεται και με τον διαγωνισμό των 4,7 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και με τη Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, όπου οι βρίσκονται οι πλέον οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες της ηπείρου.