Λήγει σήμερα Δευτέρα η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την 30ετή παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), γνωστού ως «Θριάσιο ΙΙ», μετά την επαναπροκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού που είχε αποφασίσει τον περασμένο Σεπτέμβριο το ΥΠΟΜΕ.
Πρόκειται για τον τρίτο κατά σειρά διαγωνισμό αξιοποίησης του τεράστιου ακινήτου 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, που προορίζεται για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου με σιδηροδρομικές υποδομές. Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτο διαγωνισμός χρονολογείται το 2019 ενώ ο δεύτερος ξεκίνησε το 2021, ωστόσο και οι δύο κηρύχθηκαν άγονοι ελλείψει επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Στο δεύτερο διαγωνισμό, ως ενδιαφερόμενοι είχαν αρχικώς εμφανιστεί από κοινού, η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και η DAMCO, εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου, χωρίς ωστόσο να υποβάλλουν δεσμευτική προσφορά.
Στο ακίνητο έχουν ήδη έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 696 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Η σύμβαση παραχώρησης – εφόσον δεν υπάρξει ουσιώδης αλλαγή του αρχικού διαγωνισμού – έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και την παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Για την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάμβανε να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος. Όπως αναφέρεται και στη σχετική απόφαση του υπουργείου για την επανάληψη του διαγωνισμού, η σύμβαση παρακολουθείται στενά από την Κομισιόν, καθώς η Ε.Ε. συγχρηματοδοτεί την επένδυση.
πηγή: Euro2Day