Τηλεπικοινωνίες

Χάρης Μπρουμίδης (Vodafone): Πάμε γι’ άλλες ευκαιρίες, μοναδικές!

Ικανοποίηση για τα αποτελέσματα του ’21 και μεγάλες προσδοκίες για το ‘22

Ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τις επιδόσεις της εταιρίας του ήταν χθες ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης, στην «παραδοσιακή» (έστω και με δυο χρόνια καθυστέρηση, λόγω της πανδημίας) χριστουγεννιάτικη επικοινωνία με τους διαπιστευμένους συντάκτες – και πώς να μην είναι, όταν τα αποτελέσματα της χρονιάς που σε λίγες ημέρες μας αφήνει όχι μόνο είναι καλά, αλλά προοιωνίζονται -σε συνάρτηση και με τις αυξημένες λόγω συνθηκών (βλέπε, Ταμείο Ανάκαμψης) ευκαιρίες- ακόμα καλύτερες ημέρες.

Το επενδυτικό σχέδιο των 600 εκατ. ευρώ πηγαίνει καλά και μάλιστα η υλοποίησή του επιταχύνεται, οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρίας στο εξάμηνο δείχνουν αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4%, η πελατειακή βάση αυξάνει, τα δεδομένα έχουν «απογειωθεί» και αποδίδει καρπούς η προσπάθεια προς την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και τον στόχο του Net Zero, με το δίκτυο να στηρίζεται πλέον αποκλειστικά σε ΑΠΕ, όσον αφορά στην ενέργεια που καταναλώνει.

Όσο για την «επόμενη ημέρα», το επενδυτικό πλάνο βεβαίως θα συνεχιστεί, ενώ υπάρχουν και οι (πολλές) ευκαιρίες μέσα από τα σχεδιαζόμενα έργα που υποστηρίζει το επερχόμενο Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία εστιάζουν στην αύξηση της συνδεσιμότητας (η Vodafone Ελλάδας σκοπεύει σε εκτεταμένη κάλυψη στο πλαίσιο του 5G Giga Network, σε 650.000 σταθερές συνδέσεις νέας γενιάς και στη διασύνδεση 1 εκατ. χρηστών σε 10 νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, μέσω υποθαλάσσιας σύνδεσης), σε έργα για την Υγεία και την Παιδεία και, βέβαια, στον εντεινόμενο Ψηφιακό Μετασχηματισμό τόσο του Δημόσιου, όσο και του Ιδιωτικού Τομέα.

Θετικό το πρόσημο στα οικονομικά

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, η Vodafone Ελλάδας κατέγραψε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους κύκλο εργασιών ύψους 468 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (452 εκατ.), τα έσοδά της από υπηρεσίες σημείωσαν αντίστοιχη άνοδο (4%) και ανήλθαν σε 436 εκατ. ευρώ, αντί 421 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν τα 132 εκατ. ευρώ. Η πελατειακή βάση της κινητής έφτασε τους 4,178 εκατ. πελάτες, αυξημένη κατά 107.000 πελάτες (εκ των οποίων 82.000 σε καρτοκινητά και 25.000 με συμβόλαια), με το ποσοστό των πελατών συμβολαίου να προσεγγίζει το 40%, ενώ στη σταθερή, οι ευρυζωνικοί πελάτες παρέμειναν στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι (962.000).

Εκεί που υπάρχει «απογείωση» είναι στα δεδομένα, όπου κατεγράφη θεαματική άνοδος – η κίνηση των data αυξήθηκε κατά 72% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και οριακά δεν έσπασε το φράγμα των 100.000 ΤΒ (96.758 ΤΒ), που αποτελεί ιστορική επίδοση, (πέρυσι ήταν 56.164 ΤΒ). Ο κ. Μπρουμίδης υπογράμμισε ότι «αν ληφθεί υπόψιν ότι το κατά κεφαλήν έσοδο παρέμεινε σταθερό, καθίσταται σαφές ότι οι πολίτες απόλαυσαν ακόμη περισσότερες υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές».

Το δίκτυο και η καινοτομία

Η Vodafone Ελλάδας θεωρεί ότι το 5G όχι μόνο θα δώσει την απαραίτητη ώθηση για τον μετασχηματισμό της από εταιρεία τηλεπικοινωνιών σε εταιρεία τεχνολογίας, αλλά και «θα αποτελέσει τον καταλύτη και τον κοινό παρονομαστή της ψηφιακής πορείας της Ελλάδας στα χρόνια που έρχονται». Την ψηφιακή μετάβαση, η εταιρία την συνδυάζει με την πράσινη μετάβαση (digital & green), τονίζοντας ότι βρίσκεται στον πυρήνα της αποστολής της (οι τρεις πυλώνες της είναι το GB society, η συμπερίληψη όλων των πολιτών και η φροντίδα για τον πλανήτη), φιλοσοφία που μάλιστα προσπαθεί να την περάσει και στους συνεργάτες της. Ως τρανό παράδειγμα, αναφέρθηκε η πρωτοβουλία της Χάλκης, με τον κ. Μπρουμίδη να δηλώνει ότι «μέσα από το 5G  και τις τεχνολογίες που εγκαταστήσαμε στο νησί, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το παραγωγικό του μοντέλο, να συμμετάσχει ισότιμα στην ψηφιακή επανάσταση και να γίνει πρότυπο περιφερειακής ανάπτυξης σε όλη την Ευρώπη».

Όσον αφορά στις καινοτόμες δράσεις της, η Vodafone προχωρεί στην υλοποίηση της συμφωνίας της με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», με στόχο τη δημιουργία μιας «κοιτίδα καινοτομίας» που δεν εστιάζει μόνο σε τεχνολογίες αιχμής πάνω σε 5G, αλλά καλύπτει και την πιλοτική εφαρμογή και μετεξέλιξη σύγχρονων υπηρεσιών IoT -και όχι μόνο- με στόχο να διαχυθούν στη συνέχεια στην ελληνική αγορά από το οικοσύστημα του ερευνητικού κέντρου.

Τα προϊόντα, οι υπηρεσίες και το Ταμείο

Ιδιαίτερη μνεία έγινε στα unlimited προγράμματα, που πρώτη λάνσαρε στην αγορά η Vodafone με στόχο «να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν οι Έλληνες». Τονίσθηκε πως μέσα στο επόμενο οικονομικό έτος (που ξεκινά από τον Απρίλιο του ’22), το 25% των πελατών της εταιρίας θα διαθέτει unlimited προϊόντα, ενώ παράλληλα η Vodafone πρωτοπορεί στην υιοθέτηση προϊόντων σταθερής νέας γενιάς και είναι πλέον η πρώτη ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά στο fiber, με το 39% των πελατών σταθερής ήδη σε υπηρεσίες νέας γενιάς.

Ο κ. Μπρουμίδης χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετικό το σχετικό με ψηφιακές τεχνολογίες κλίμα που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, με ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην καινοτομία, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η επιτυχής υλοποίηση του σχεδίου Ελλάδα 2.0 και η αποδοτική αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες – ως κύρια πρόκληση χαρακτήρισε το μέγεθος του επενδυτικού «κύματος» που θα χτυπήσει την αγορά λόγω του ύψους της χρηματοδότησης, καθώς και της ανάγκης για ταυτόχρονη ανάπτυξη έργων (πρέπει να κινηθούμε πολύ γρήγορα, σημείωσε) που μπορεί να αποδειχθούν δυσανάλογα μεγάλα σε σύγκριση με το μέγεθος και τις δυνατότητες της εγχώριας αγοράς.

close menu