Δύσκολες ημέρες για την αγορά tablet, με τις πωλήσεις των συσκευών να παραμένουν σε μέγγενη και μάλιστα να διολισθαίνουν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2011. Η αγορά των tablet βρέθηκε σε καθοδικό σπιράλ και το 2023, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 10% σε ετήσια βάση, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, στην παγκόσμια αγορά διατέθηκαν 135 εκατ. συσκευές tablet, με την πτώση να είναι έντονη και κατά το τελευταίο – και παραδοσιακά καλύτερο για την αγορά – τρίμηνο του 2023. Τους τελευταίους τρεις μήνες του περασμένου έτους πωλήθηκαν συνολικά 37,8 εκατ. συσκευές, που μεταφράζεται σε ποσοστιαία μείωση κατά 11% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Canalys, η Κίνα και η Ινδία ήταν βασικές αγορές που οδήγησαν την αγορά των tablet, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της επικρατούσας στασιμότητας των πωλήσεων σε άλλα μέρη του κόσμου.
“Την τελευταία εορταστική περίοδο σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις προωθητικές ενέργειες για tablet και σε συνδυασμένες προσφορές, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντιστρέψει την τύχη της αγοράς. Επιθετικές στρατηγικές προώθησης έχουν εφαρμοστεί, παγκοσμίως, για την αντιμετώπιση των μακροχρόνιων αυξημένων αποθεμάτων tablet. Σε ορισμένες αγορές της Ασίας – Ειρηνικού, για παράδειγμα, υπήρξαν περιπτώσεις παλαιών μοντέλων tablet που κυκλοφόρησαν με νέα smartphones για να επιταχυνθεί η εκκαθάριση των αποθεμάτων”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας ερευνών.
Ανάκαμψη το 2024;
Παρά τις αρνητικές επιδόσεις της αγοράς των tablet, οι αναλυτές προβλέπουν ανάκαμψη των πωλήσεων στη συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία το 2024. “Τα νέα μοντέλα που ανακοινώθηκαν από την TCL και τη Lenovo στην CES 2024 και οι αναμενόμενες ενημερώσεις στο χαρτοφυλάκιο iPad της Apple στις αρχές του τρέχοντος έτους, θα συμβάλουν στην ενίσχυση της αγοράς των tablet”, αναφέρει η Canalys.
Οι αναλυτές της εταιρείας υπογραμμίζουν ότι το χάσμα καινοτομίας μεταξύ tablet και άλλων προσωπικών υπολογιστικών συσκευών είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δώσουν προσοχή οι βασικοί κατασκευαστές της αγοράς. “Τα σχέδια για την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης στη συσκευή σε tablet ακολουθούν εκείνα σε υπολογιστές και smartphone. Η μεταφορά αυτής της λειτουργικότητας σε όλες τις συσκευές θα είναι ζωτικής σημασίας για τους προμηθευτές που στοχεύουν να προσφέρουν μια ενοποιημένη και απρόσκοπτη εμπειρία στα οικοσυστήματα”, σημειώνει η εταιρεία.
Οι επιδόσεις των κατασκευαστών
Κατά το 4ο τρίμηνο του 2023, η αγορά tablet υποβοηθήθηκε από την ισχυρή απόδοση των Κινέζων κατασκευαστών. Η Huawei σημείωσε αύξηση αποστολών κατά 95% και σκαρφάλωσε στην τρίτη θέση της κατάταξης. Η Apple διατήρησε την ηγετική της δυναμική και την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablet, παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 24%, αποστέλλοντας 14,8 εκατομμύρια iPad το τρίμηνο.
Η Samsung εξασφάλισε τη δεύτερη θέση με 6,8 εκατ. συσκευές, σημειώνοντας ετήσια μείωση 11%, ενώ η Lenovo έπεσε στην τέταρτη θέση, αλλά σημείωσε υγιή ανάπτυξη αποστολών 15%, κερδίζοντας πάνω από 2 μονάδες μεριδίου αγοράς από έτος σε έτος.
Η Amazon, τέλος, ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών tablet, αν και κατέγραψε ετήσια πτώση 44% και 2 εκατ. τεμάχια πωλήσεων.